دکتر ابراهیم فدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دراین هفته و با همکاری ادارات و نهادهای مینودشت، برنامه های متنوع آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی برگزار می شود.
وی گفت: برنامه های پش بینی شده هفته سلامت امسال در راستای شعار این هفته یعنی 'زندگی سالم، با نشاط و امید' برگزار می شود.
دکتر فدایی، پیاده روی همگانی خانوادگی، برپایی نمایشگاه سلامت با مشارکت ادارات و نهادها و بخش خصوصی در 20 غرفه، ارائه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی از جمله انجام معاینات پزشکی ویژه میانسالان (30 - 59 سال )٬ ویزیت رایگان بیماران، خدمات دندانپزشکی فیشور سیلانت و وارنیش تراپی را از مهمترین برنامه های هفته سلامت در مینودشت اعلام کرد.
وی اضافه کرد: مشاوره رایگان روانشناسی و انجام تست های روانشناسی٬ خطرسنجی بیماری های قلبی و عروقی٬ غربالگری تکامل در کودکان، برگزاری مسابقات نقاشی و اهدای جوایز به آثار برتر، برپایی دو جشنواره غذای سالم، نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس و برگزاری همایش سفیران سلامت از دیگر برنامه های هفته سلامت در مینودشت است.
به گفته دکتر فدایی، برخی برنامه های هفته سلامت شامل برپایی کمپین زندگی سالم و با نشاط با محوریت بیماری های غیرواگیر، برگزاری مسایقات ورزشی، ورزش های بومی محلی، نمایش آیین های بومی و محلی، غرفه صنایع دستی منطقه، برپایی نمایشگاه سلامت، ارائه خدمات رایگان پزشکی در بخش کوهسارات این شهرستان به مرکزیت روستای دوزین برگزار می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در آموزش و فرهنگ سازی، برضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و اصلاح روش های زندگی جامعه تاکید کرد.
شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/7481/
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.