به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در نشست خبری برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه دعا و نیایش در نماز خلاصه می‌شود اظهارداشت: بیش از 122 آیه در قرآن کریم به اهمیت نماز اشاره شده که نشان دهنده اهمیت و جایگاه نماز در پیشگاه خالق هستی است.

وی بیان داشت: مکتب نماز مکتب بی‌بدیلی است هیچ چیز جای نماز را نمی تواند پر کند، عالی‌ترین ترکیب عبادت نماز بوده و ترویج نماز افتخاری بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و سمینارها یکی از راه‌های ترویج نماز است افزود: اگر نماز در جامعه به درستی معنا و تفسیر شود ظرفیت مقابله با هرگونه تهاجم فرهنگی را دارد.

آیت‌الله نعیم آبادی گفت: طبیعت نماز این است که از بدی‌ها جلوگیری کند، نماز بی‌اثر را قبول ندارم و  هر نمازی به اندازه خودش اثر دارد.

وی افزود: اهل بیت(ع) نیز به دلیل شناخت از جایگاه این فریضه الهی، هنگام وضو گرفتن رنگ چهره شان عوض می‌شد و این نشان می دهد که این بزرگواران برای نماز نقش و ارزشی قائل بودند .

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: در سخت ترین مصیبت‌ها دو رکعت نماز، شما را از هلاکت نجات می‌دهد زیرا نماز اوج ذکر خداست و روان سالم که جدی ترین بحث در دنیای امروزی است در پرتو اقامه این فریضه خدایی محقق می‌شود.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام و با تاکید بر مشارکت مردم در امر مسجد سازی گفت: عبادت بزرگی همچون نماز نیازمند یک جا و مکان مناسب است.

وی ادامه داد: به فرموده خداوند؛ اگر توان ساخت مسجدی نداری به اندازه یک متر که می‌توانی مسجد بسازی، پس باید در ساخت و احداث مسجد به هر اندازه ای که توان دارید شرکت کنید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به بیانات امام راحل در مورد نماز افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، نماز را کارخانه انسان سازی عنوان کرد و پی بردن به جایگاه و اهمیت نماز، تغییراتی را در وجود ما ایجاد می‌کند.

آیت‌الله نعیم آبادی کرد: باید نماز را با زبان ساده به مردم آموخت و نباید از کلمه‌های سنگین در آموزش و ترویج نماز استفاده کرد زیرا نماز ساده ترین و ژرف‌ترین معنا و متن عربی نماز است.

وی با اشاره به بودجه 11 میلیاردی سالانه نماز گفت: آیا بودجه فعلی که برای ترویج نماز اختصاص داده می‌شود کافی است؟ چرا مجلس بودجه مناسبی برای ترویج نماز که می‌تواند موجب کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی در کشور شود تعیین نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه تا کنون تا چه میزان بای آشنایی کودکان در بحث نماز فعالیت صورت گرفته است، اظهار کرد: باید برای آشنایی کودکان با نماز آن را به زبان بچه‌گانه برگرداند تا مورد فهم آنها باشد تا کنون چه تعداد کتاب با عنوان نماز برای کودکان مهد کودک و یا دبستانی چاپ شده است؟ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون در این عرصه خوب ظاهر نشده است.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر ضرورت ترجمه نماز به سایر زبان‌های دنیا، گفت: باید نماز را به زبان‌های دیگر ترجمه کرد چه بسا برخی افراد در دنیا باشند که با خواند آن عبادت خود با مسلمانان را مقایسه کند و مسلمان شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621598
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.