به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو روز سه شنبه در مراسم رژه روز ارتش در میدان بسیج گرگان افزود: قانون اساسی در اصل 143 خود، یکی از ارکان نیروی مسلح را ارتش دیده و ارتش به پاسدار انقلاب اسلامی و تامین کننده امنیت کشور تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: ارتش ما ارتشی الهی است و از دل آن، انسان های آهنین به وجود آمده و این نیروهای آهنین، ارتش ایران را به یکی از نیروهای مسلح جهانی مطرح، تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: ارتش ایران یک رتبه الهی پیدا کرده و ما به روز ارتش افتخار می کنیم که بعد از امام راحل، در سایه مقام معظم رهبری این روز را ارج می نهیم.
صادقلو با بیان این که هر روز باید بهانه ای برای درک ارزش آن روز باشد، گفت: باید خاستگاه بنیانگذاری این روز و درک بلندی که امام راحل از ارتش داشت را بدانیم.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ارتش مثل امت و امت نیز مثل ارتش دارای ویژگی های مشترک می باشند و این ویژگی ها، باعث برگشت ارتش به سوی اهداف امام راحل شد.
ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 30 پیاده گرگان نیز در این مراسم با بیان این که ارتش ما انقلابی بوده و انقلابی خواهد ماند، گفت: پیروزی انقلاب برگ زرینی در تاریخ انقلاب بود که توانست تمام معادلات شرق و غرب را بهم بزند.
امیر سرتیپ دوم مهدی معمارباشی افزود: بدخواهان و معاندین به انقلاب که در صدد شکست نهال نوپای انقلاب برآمده بودند توطئه های خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کردند که پروژه انحلال ارتش در این میان بیشتر نمایان بود.
وی یادآور شد: بصیرت الهی و آگاهی امام راحل خط باطل را بر این توطئه شوم کشید و آن روز ارتش بود که باید پاسخی در شان می داد و ارتش از همان زمان پیروزی انقلاب تاکنون در تمامی آزمون های انقلاب با تمام قوا حاضر شده و در ایجاد امنیت پایدار در عرصه جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی و ولایتمداری در کنار سایر نیروهای مسلح گوی سبقت را ربوده و ارتشی انقلابی بوده، مانده و عمل کرده است.
معمارباشی گفت: ارتش جمهوری اسلامی با عملکرد ولایی خود در برابر توطئه ها خواهد ایستاد تا این پرچم را به صاحبش یعنی مهمدی موعود (عج) تحویل دهد.
آیین 29 فروردین (روز ارتش جمهوری اسلامی ایران) همزمان با سراسر کشور، در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر در استان گلستان با مدیریت و برنامه ریزی، ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم در شهرستان گرگان مرکز استان گلستان با سخنرانی استاندار در میدان بسیج برگزار شد و نیروهای پادگان شهید اسدالله متاجی گرگان و قرارگاه عملیاتی لشگر 30 به همراه یگان های نمونه نیروهای انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج از مقابل جایگاه و تمثال معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی و کلام الله مجید رژه رفتند.
این مراسم در شهرستان های گنبدکاووس و آزادشهر به علت قرارداشتن پادگان های قرارگاه عملیاتی لشگر 30 نیز در کمربندی شهید صیاد شیرازی و خیابان شهید رجایی (دانشگاه) با سخنرانی فرماندهان نظامی و ائمه جمعه این شهرستان ها و رژه نیروهای مسلح مستقر در این شهر ستانها برگزار شد.
برای نخستین بار، تیم واکنش سریع امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان به عنوان نیروهای رزمنده و پای کار در این مراسم رژه رفتند.
/1860/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.