به گزارش ایرنا، رژه یگان های نمونه ارتش برای پاسداشت خون شهدا و ادای احترام به شهیدان با رژه یگان تمثال شهدا آغاز شد و در ادامه یگان های نمونه ارتش، سپاه، نیروهای مردمی کرد و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.
یگان وحدت متشکل از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی که نشان دهنده وحدت نیروهای مسلح برای دفاع از کیان و آب و خاک کشورمان است رژه خود را به معرض نمایش گذاشتند.
رژه یگان رزم در جنگل، یگان تیپ تکاوران ارتش، یگان های نمونه مردمی کرد، یگان های نمونه سپاه قرارگاه امام سجاد(ع) و مهاباد، یگان های نمونه موتوری، خودرویی، تجهیزات مختلف شامل انواع توپ های سبک و سنگین جنگی، ضدهوایی، کاتیوشا و تیربار از دیگر بخش های رژه شهرستان مهاباد بود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار نظامی و امنیت پایدار ایران نشات گرفته از هوشیاری ملت و تدابیر مدبرانه رهبر معظم انقلاب و ثمره خون شهیدان است.
ایرج شجاعی اظهار کرد: ارتش و نیروهای مسلح ایران مقتدرهستند و برای مقابله با قدرت های بزرگ و زورگو ایستاده اند اما همواره ثابت کردیم متجاوز نیستیم و ثابت کردیم مدافعانی شجاع و نترس هستیم.
وی تاکید کرد: برای حفظ قدرت و اقتدار کشور در خصوص اقتدار نظامی کشور با هیچ کس مذاکره نمی کنیم چرا که ایران و ارتش ایران منادی صلح است اما اگر تجاوز و تهدیدی در میان باشد با صلابت می ایستیم.
شجاعی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات آینده گفت: همه مردم باید احساس تعهد کنند و در انتخابات آزاد به صورت پرشور شرکت کنند.
فرمانده تیپ 364 مهاباد نیز در این مراسم گفت: نیروهای تحت امر آمادگی کامل برای پاسخ به هر نوع تهدیدی را دارند.
سرهنگ ابولفضل بیاری با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تجهیزات و ادواتی که آسیب دیده بودند بازسازی و بکارگیری شده است که در رژه نیز از برخی از این تجهیزات استفاده شده است.
29 فروردین، روز بزرگداشت حماسه آفرینی دلاورمردان نیروی زمینی ارتش است، در جریان وقایع انقلاب اسلامی، ارتش به ندای رهبر انقلاب لبیک گفت و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستم شاهی با دشمنان به مبارزه برخاست.
امام خمینی (ره) با صدور پیام تاریخی، 29 فروردین سال 58 را روز ارتش نام نهادند؛ از آن تاریخ تاکنون هرساله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این روز با برگزاری رژه بیعت جاودانه خود را با آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید می کنند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.