به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استانگلستان، محمد رضا اشرفی اظهار داشت: 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه سال 95، برای اجرا و تکمیل زیرساخت‌ها و عملیات‌های زیربنایی مشترک مجتمع پرورش میگو گمیشان، به اداره کل شیلات استان تخصیص یافته است.

وی افزود: پیرو سفر هیئت دولت به استان گلستان، در پیگیری‎های به عمل آمده و براساس ابلاغیه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این میزان اعتبار، در اختیار اداره کل شیلات استان قرار گرفته که امیدواریم با تخصیص این بودجه، شرایط رشد و استمرار هر چه بیشتر فعالیت‎های شیلاتی در استان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اداره کل شیلات گلستان نیز در راستای فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، 4 طرح را در دست اقدام و اجرا دارد.

معاون برنامه ریزی و منابع اداره کل شیلات استان گلستان اظهار کرد: براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، یک طرح از 4 طرح مذکور به صورت ملی و 3 طرح دیگر به صورت استانی اجرایی خواهد شد.

اشرفی یادآور شد: طرح پرورش ماهی در قفس به عنوان یک طرح ملی و 3 طرح پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره چاه‌های آب کشاورزی نیز به عنوان طرح‌های استانی اقتصاد مقاومتی در دست اجراست که امیدواریم با پیشرفت این طرح‌ها گام موثری در پیشرفت استان برداریم.

طرح پرورش ماهی در قفس، به عنوان طرح ملی اقتصاد مقاومتی در شیلات گلستان، با هدف کمی 8000 تن تولید در افق 1404، مطرح شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618737
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.