حبیب اله زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قلع و قمع این تعداد بنای غیرمجاز به منظور حفظ ذخایر ملی، منابع طبیعی و جنگل ها و نیز برخورد جدی با تغییر کاربری های بی رویه در گالیکش صورت گرفته است.
وی گفت: از مجموع 22 مورد قلع قمع صورت گرفته هفت مورد با همکاری مالکین اراضی به صورت خود اجرایی، سه مورد براساس احکام قطعی صادره از مراجع قضایی و 12 مورد طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است.
زارع اضافه کرد: از این تعداد بنای تخریب شده، هشت مورد دیوار کشی به طول 1551 متر و 14 مورد احداث بنا به مساحت 741 متر مربع بود که در مجموع منجر به اعاده 2292 مترمربع از اراضی زراعی و باغی شد.
وی تصریح کرد: ارائه هرگونه خدمات عمومی از جمله 'آب، برق، گاز و تلفن' چه درحوزه شهر و چه درحوزه روستا به بناهای غیرمجاز، غیرقانونی است و دستگاه های متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش یادآور شد: برخورد جدی با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی درسال جاری نیز ادامه خواهد داشت ضمن اینکه افراد، قبل از احداث بنا باید از جهادکشاورزی استعلام نمایند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری شرق استان گلستان قرار دارد و دارای 29 هزار هکتار اراضی کشاورزی با پنج هزار بهره بردار می باشد.
1860/7481/
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.