به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسن صادقلو عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان با بیان اینکه خدمت مسئولان باید صادقانه باشد، اظهار داشت: سبقه خدمت باید صادقانه و برای رضای خدا باشد.

استاندار گلستان افزود: فعالان اقتصادی ظرفیت تحمل خوبی داشتند و بسیاری از ناملایمتی‎ها را به علت اهداف بلند در نظام جمهوری اسلامی تحمل کردند.

وی گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بسیاری از ناملایمتی‎ها و مشکلات بخش خصوصی  و فعالان اقتصادی را از نزدیک دیدم و بر خود لازم دیدم که از افق بالایی که شما فعالان اقتصادی دارید، قدردانی کنم.

صادقلو اظهار داشت: در سال 1395 توانستیم بیشتر در کنار یکدیگر قرار بگیریم و بیشتر یکدیگر را درک کنیم و این بسیار حائز اهمیت است که اگر ما در کنار بنگاه‎های اقتصادی نباشیم بسیاری از نتایجی که به وجود می‎آید، رقم نمی‎خورد.

وی گفت: اگر تصور نکنیم که خواسته‎های شما عالمانه بوده و از سوئی تصور نشود که ما در راستای مطالبه شما عمل نکردیم و بخشی از کوتاهی‎ها خارج از توانایی و ظرف قانونی بوده نمی‎توانستیم در کنار یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر این مهم تداوم پیدا کند می‎توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و در رویکرد سال 1396 تاکید داریم که از ظرفیت بخش اقتصادی و خصوصی استفاده کنیم و برنامه‎ریزی داشته باشیم.

صادقلو گفت: اتاق بازرگانی و مجموعه بخش خصوصی رویکرد سال 1396 را به ما ارائه کند چرا که شما کارشناس‎تر هستید و ما باید از ظرفیت نظرات شما استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ارباب رجوع جهل به قانون است که ظرفیت سوء استفاده را ایجاد می‎کند و برخی دستگاه‎ها نیز از قوانین رونمایی نمی‎کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به قوانین رفع موانع تولید باید مسلط باشند، گفت: وقتی شما ابزار قانون را در اختیار داشته باشید با قدرت بیشتری وارد می‎شوید.

صادقلو به برگزاری دوره آموزشی و کارگاه‎ها برای بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: ظرفیت قانون و به ویژه قانون رفع موانع تولید می‎تواند تعامل خوبی را برای حل مشکلات ایجاد کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در شورای گفت‎وگو با بخش خصوصی وارد عمل شدیم و شورای گفت‎وگو ظرفیتی برای بخش خصوصی برای مطالبه‎گری است و به نظر من باید در شورای گفت‎و‎گو فعال‌تر باشید.

استاندار گلستان گفت: از شورای گفت‎وگو باید موانع قانونی احصا شود و باید پیشنهادت از استان ما برای رفع موانع تولید به مرکز ارائه شود.

صادقلو افزود: ما 720 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی ارائه کردیم و در کشور رتبه هفتم را از این نظر کسب کردیم.

وی گفت: انتظار بخش خصوصی این است که هزینه تولید را نخست دولت کم کند و ما این مهم را قبول داریم و باید بسنجیم که آیا امکان آن وجود دارد یا خیر.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید قوانین موانع استخراج شود، افزود: برخی تولیدات در استان گلستان دانش‎بنیان نیست و بدانید که در استان اگر می‎خواهید حرفی داشته باشید بدانید که باید به سمت حوزه‎های پژوهشی و دانشگاهی برویم و در حال حاضر ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف است.

صادقلو با بیان اینکه بسیاری از روش‎های ما در اقتصاد قدیمی و برای 40 سال گذشته است، گفت: صادرات یک قاعده رفتاری است و علم و شرایط خاص خود را می‎طلبد و به علت عدم آشنایی و معرفت به صادرات نتوانستیم یک مرکز قدرتمند برای تعامل صادراتی ایجاد کنیم.                                                                    

وی بیان داشت: بازدید از بنگاه اقتصادی در برنامه ما قرار دارد و تلاش ما این است که هر دو هفته یک‌بار از یکی از بنگاه‎های اقتصادی بازدید کنیم.

استاندار گلستان گفت: فرودگاه ظرفیت‎هایش افزایش پیدا کرده اما هنوز با ایجاد مقصدهایی که ما انتظار داریم فاصله داریم.

صادقلو افزود: یکی از ظرفیت‎هایی که در حال ایجاد شدن است بحث انتقال کالا به شکل هوایی است و می‎تواند ظرفیت خوبی را برای برخی از محصولات و کالاها ایجاد کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605856
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.