به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، ولی الله رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال 95 حدود 17 هزار و 919 جلد در 51 روستای اصلاحات ارضی بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس صادر شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس افزود: در طرح مشارکتی با دهیاری‌ها قرار است که به صورت جمعی برای همه روستاها وارد شویم و برای کل روستا نقشه آماده و سپس با همکاری ثبت اسناد و املاک برای اهالی آن روستا سند صادر کنیم که برای هر 400 مترمربع زمین حدود 200 هزار تومان هزینه خواهد داشت که این طرح بسیار خوب برای روستاها است.

رضایی ادامه داد: در تفاهم‌نامه دیگر با بنیاد علوی قرار است وکالتنامه‌های اهدایی این بنیاد به مردم را که حدود 2 میلیون تومان برای شخص هزینه خواهد داشت، بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد به شکل قانونی سند صادر کند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 166 نقشه در قالب 10 روستا به بنیاد علوی تحویل شده که از این تعداد به 79 نقشه پاسخ داده شده که از زمان تعدادی از نقشه‌ها بیش از یک‌سال می‌گذرد که از زمان پاسخگویی بنیاد علوی به بنیاد مسکن حداکثر در مدت 2 ماه سند تحویل فرد می‌شود.

وی اظهار داشت: در همه روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت طرح هادی تشکیل شده مگر اینکه روستایی با این جمعیت، کد روستایی نداشته باشد یا در یک‌سال اخیر دارای کد شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: تاکنون در 50 روستا شهرستان گنبدکاووس طرح هادی اجرا شده و  در 25 روستا نیز طرح هادی نیمه تمام است که هزینه‌ای بالغ بر 16 میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است.

وی یادآور شد: با مشارکت دهیاریها در سال 95، 12 روستا در حدود 75 هزار مترمربع که یک میلیارد تومان توسط دهیاری‌ها و 5 میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن هزینه شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس اضافه کرد: امسال نیز بنیاد مسکن برای آسفالت روستاها به صورت مشارکتی آماده است و تاکنون 50 هزار مترمربع قیر برای این کار آماده است.

وی افزود: از سال 85 تا پایان سال 95، تعداد 9 هزارو 735 واحد در شهرستان گنبدکاووس وام مسکن روستایی اعطا شده که از این تعداد 8 هزار و 724 واحد به پایان می‌رسد.

رضایی اظهار داشت: بنیاد مسکن به روستاهای مرزی شهرستان و واحدهای روستایی که بازسازی شده و از سیستم سبک انرژی جدید استفاده کنند 20 میلیون تومان وام 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله اعطا خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: همچنین برای تکمیل ساختمان و بازسازی‌های خرد وام قرض الحسنه 2 میلیونی تومانی به صورت 4 درصد و سه ساله پرداخت می‌شود که تاکنون به 2 هزار و 432 واحد از این نوع تسهیلات پرداخت شده است.

رضایی اضافه کرد: در 5 سال گذشته 39 هزار و 963 فقره استعلامات انجام شده که با توجه به حجم کار شهرستان گنبدکاووس بیشترین استعلامات در سطح استان انجام داده است، در سال 95، تعداد 25 هزارو 265 فقره استعلام در استان صورت گرفته که از این تعداد، 6 هزار و 490 فقره مربوط به گنبد و 2 هزارو 767 فقره مربوط به گرگان است.

وی درباره ساخت و ساز شهری اظهار کرد: این پروژه‌ها کاملا از منابع داخلی و به صورت مشارکتی و یا تهیه زمین انجام می‌شود که از لحاظ استحکام بهترین ساخت و ساز خواهد بود و تاکنون 60 واحد اجرا شده که تا 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که هر واحد وام قرض الحسنه 40 تا 45 میلیون تومانی دارد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: براساس قانون ماده 4 ساماندهی و حمایت از مسکن, بنیاد مسکن می توانند در صورت نیاز اراضی ادارات دولتی جهت ساخت و ساز به افراد فاقد مسکن در روستاها قرار دهد که از سال 85 تا پایان سال 95 حدود 100 هکتار از اراضی منابع طبیعی را به مردم واگذار کردیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613843
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.