به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‎قلی ایمانی‎ ظهر امروز در‎ جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از افرادی که در گوشه و کنار خوداتکایی در تولید گندم را بدون برنامه می‎خوانند این از انصاف به‌دور است.

وی تصریح کرد: من به عنوان بخش خصوصی گندم کشور از زحمات چند ساله دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی که با برنامه‎ریزی درست و صحیح و همچنین تامین به موقع نهاده‎ها به اندازه کافی، تامین ماشین آلات، دنباله بند‎ها، بذور با کیفیت، ارائه توسعه‎های فنی و ترویجی اعزام کارشناسان و محققین در عرصه‎های کشاورزی، انتقال یافته‎های جدید، سموم نو ترکیب و در اختیار گذاشتن سرمایه‎ درگردش  مناسب برای کشاورزان قدردانی می‎کنیم.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندم‎کاران ایران یادآور شد: دولت توانست از ابتدای کار خود که 6 میلیون   و 800 هزار تن گندم وارد کشور می‎شد و  ذخایر استراتژیک و مناسبی در گندم نداشتیم توانست با یک روند رو به رشد در سه سال زراعی گذشته گندم را به مرز 14 میلیون و 500 هزار تن تولید و 11.5 میلیون تن خرید از کشاورزان در سال 1395 ارتقاء دهد.

ایمانی بیان داشت: با توجه به اینکه سطح کشت گندم در سنوات گذشته که یک سطح مشخص بوده اما امروز ما با کمتر از آن سطح توانستیم به درجه خود اتکایی در کشور برسیم.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‎کاران ایران یادآور شد: افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش هزینه‎های تولید ارتقاء درآمد کشاورزان را به دنبال داشته که اگر ما یک مقایسه‎ای داشته باشیم به این مهم پی می‎بریم که سال 1392 را با یک تورم 32 درصدی با سه سال 1393 ، 1394 و 1395 با میانگین تورم 11 درصد درآمد کشاورز گندم‎کار ما در سال 1392 3 میلیون و 72 هزار تومان بوده و در پایان سال 1395 به 11 میلیون و 760 هزار تومان ارتقاء پیدا کرده است.

ایمانی گفت: این نشان از این دارد که دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی با یک برنامه‎ریزی صحیح در قالب برنامه پنج ساله و چشم اندازه کشور در جهت ارتقاء تولید در کشاورزی و ارتقاء درآمد کشاورزان به جهت مقرون کردن صرفه اقتصادی کشاورزی گام برداشته است.

وی بیان داشت: از این بابت به نمایندگی از کشاورزان هم خداوند را شاکر هستیم و هم از دست‎اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی و هم از همه کشاورزان گندم‎کار استان گلستان که با بکارگیری تکنیک‎های نوین و استفاده از علم و تجربه با کمک وزارت جهاد کشاورزی توانستند به این درجه از خوداتکایی دست پیدا کنند، تقدیر  می‎کنیم.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندم‎کاران ایران تاکید کرد: امید داریم بتوانیم با اجرای صحیح برنامه‎ها پایداری تولید را در گندم کشور رقم بزنیم که دیگر هیچ موقع دست نیاز به سمت بیگانگان دراز نکنیم.

ایمانی افزود: با حمایت‎های مقام معظم رهبری از تولید داخلی دولت بتواند این روند را ادامه دهد.

وی اظهار کرد: در سال زراعی 1395-1396 که در بیشتر نقاط کشور در مرحله داشت قرار داریم و با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‎های مناسب و درایت و تدبیر مسئولان و همچنین کشاورزان امید داریم که امسال نیز بتوانیم خوداتکایی در محصول گندم را استمرار ببخشیم و پیش‎بینی می‎شود امسال نیز در کشور بالای 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613782
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.