به گزارش روز جمعه ایرنا، قربانعلی روشنی رئیس هیات تیراندازی استان گلستان در این مراسم گفت: این مجموعه پس از سالن تیراندازی بنج رست تهران؛ به عنوان یکی از کاملترین و تخصصی ترین مجموعه های بنج رست در کشور و مجهزترین آنها در شمال کشور محسوب می شود.
وی افزود: برای فاز نخست این مجموعه که طی سه ماه احداث شد بیش از 200 میلیون ریال از سوی علاقمندان به ورزش هزینه شده است و فاز تکمیلی و نهایی آن قبل از ماه مبارک رمضان به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی؛ مجموعه تیراندازی بنج رست بندرترکمن این امکان را برای گلستان فراهم می کند که میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را متقبل شود.
عبدالحکیم ادریسی رئیس هیات تیراندازی بندرترکمن به خبرنگار ایرنا گفت: دراین شهرستان 8 نفر و در استان 15 نفر بطور تخصصی در رشته بنج رست فعالیت دارند که این ورزشکاران مقام های برتر کشوری در این رشته را نیز در سابقه ورزشی خود دارند.
به گفته وی؛ این ورزش حدود سه سال است که بطور جدی در کشور در حال پیگیری و انجام است.
وی افزود: این مجموعه دارای اتاق کنترل و 15 سکوی ثابت تیراندازی و سیبل نشانه گذاری استاندارد است.
در مراسم افتتاح این مجموعه تیراندازی بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان، رامین نورقلی پور دبیر مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند و قول هایی مبنی بر مساعدت در تجهیز این مجموعه و تامین امکانات آن دادند.
تیراندازی بنچ رست از سالها قبل در نزد تیراندازان سلاح های گلوله زنی بخصوص در خارج از کشور شناخته شده است و باشگاه ها و سازمان های مختلفی با قوانین متفاوت، رقابت هایی در این رشته برگزار می کنند.
از مشخصه های اصلی تیراندازی بنج رست در همه رشته های آن، برگزاری رقابت ها در فضای باز بوده و تیرانداز علاوه بر هدف گیری و کسب امتیاز و داشتن محدودیت زمانی ، باید مهارت لازم برای تشخیص تاثیر عوامل جوی به خصوص جریان باد در طول مسیر تیراندازی به سمت هدف را نیزکسب کند.
این ورزش در رشته سبک ،سبک 16 ژول و سنگین 25 ژول در ایران برگزار می شود.
بندرترکمن با 2800 ورزشکار بیمه شده در غرب استان گلستان واقع است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.