به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، سیدعلی جعفری ایوری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار آزمایشگاه( تست) هیدرواستاتیک مخازن CNG خودروها در سطح استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس افزود: این آزمایشگاه( تست) هیدرواستاتیک در سال‌های گذشته به صورت پایلوت در استان‌های البرز، تبریز و کرمانشاه اجرا شد اما در هیچ استان کشور به بهره‌برداری نرسید.

وی با اشاره به اینکه هدف از این تست، جلوگیری از ترکیدگی و انفجار مخازن CNG و خطرات جانبی آن است، ادامه داد: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با راه‌اندازی این آزمایشگاه پیشرو در کشور خواهد بود.

دبیر کارگروه تخصصی استاندارد سازی کیفیت کالا و خدمات شرق گلستان تصریح کرد: در این تست، میزان انقباض و انبساط و خستگی جداره مخازن به مدت تقریبا 10 دقیقه مورد آزمون قرار گرفته و چنانچه تست با موفقیت انجام شود قابل استفاده و در غیر این صورت با پانچ و سوراخ کردن معدوم شده تا از حوادت احتمالی ترکیدگی و تلفات جانی و مالی جلوگیری شود و بدون آزمون این مخازن به مانند یک بمب متحرک تلقی می‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: همه مخازن CNG و کپسول اکسیژن بیمارستان‌ها به صورت میانگین 10 تا 15 سال عمر می‌کنند که باید پس از 5 سال این تست انجام شده و در صورت تائید مخزن هر 3 سال یک‌بار این آزمایش دوباره انجام شود.

وی اظهار کرد: مقدمات اولیه کار این آزمایشگاه به پایان رسیده و امید داریم پس از استانداردسازی در خرداد ماه به بهره‌برداری برسد.

جعفری ایوری گفت: برای راه‌اندازی این آزمایشگاه با آورده شخصی شرکت نزدیک به 300 میلیون تومان قابل راه‌اندازی است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اختراع جدید در گنبدکاووس اظهار کرد: شرکت صنعتی و معدنی صدف کوهی دره دم دم گلستان در کنار تولید خوراک دام و طیور خود، به بخشی از تولید بلوک سبک NAAC پرداخته است.

جعفری ایوری اظهار داشت: این اختراع در حین سبکی، بسیار مقاوم و برای استفاده در ساخت ساختمان مناسب است و در سه رده پانل جداکننده، سازه‌ای و نیم سازه‌ای تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: این بلوک اختراع شده در حال تدوین استاندارد است و پس از استانداردسازی به تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605677
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.