علی‌اکبر بصیرنیا عصر یکشنبه به ایرنا اعلام کرد که گلستان دارای 9 موزه گنبد قابوس، کاخ‌موزه گرگان، موزه صنایع دستی گرگان، موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان، موزه تاریخ طبیعی علی‌آبادکتول، موزه مردم‌شناسی گمیشان، موزه مردم‌شناسی آزادشهر، مردم‌شناسی مینودشت و موزه فرش گنبدکاووس است که در ایام عید نوروز امکان بازدید گردشگران از آنها فراهم شده است.
وی اظهار کرد: برج آجری گنبد قابوس تنها اثر تاریخی شمال کشور است که در سال‌های گذشته در فهرست میراث جهانی قرارگرفته و همه‌ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.
بصیرنیا تاکید کرد: موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان به عنوان نخستین موزه استان چند سالی بود که برای تعمیرات و افزایش فضای موزه‌ایی، بسته بود که هم اینک بازگشایی و آماده بازدید میهمانان و گردشگران شده است.
وی یادآور شد: نخستین و تنها موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در خانه تاریخی امیرلطیفی واقع در بافت تاریخی گرگان به معرفی رشته‌ها، محصولات و مشاغل مرتبط صنایع دستی و هنرهای سنتی استان می‌پردازد و در این موزه، برخی از آثار استاد علیرضا اکرمی از خوشنویسان کشور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
به گفته وی؛ اطلاعات مربوط به آدرس و مشخصات جغرافیایی این موزه‌ها در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
1648
**انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.