به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز دوشنبه در جریان سفر یکروزه به شهرستان ساوه و بازدید از 2 اثر تاریخی تپه باستانی آوه و بازارچه صنایع دستی ساوه گفت: آثار و ابنیه تاریخی منبعی مهم برای دسترسی به نوع رفتار و زندگی گذشتگان است که از ارزش معنوی والایینیز برخوردار است.
وی اظهار کرد: مرمت و بازسازی آثار و ابنیه تاریخی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و در این راستا برخی طرح ها نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.
فرماندار ساوه نیز گفت: به دلیل کمبود تنگناهای مالی، طرح مرمت و باسازی بناهای تاریخی بنا بر ضوابط موجود، به شهرداری واگذار می شود.
محمد بهاروند ادامه داد: شهرستان ساوه به جهت پیشینه تاریخی و بناهای مختلف مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است و برخی از این آثار همچون مسجد جامع آوازه جهانی پیدا کرده اند.
کاروانسرای آوه در 30 کیلومتری جنوب شرق شهر ساوه و در روستای آوه واقع شده که به عنوان یکی از آثار ارزشمند دوره صفویه به ثبت رسیده است.
این کاروانسرا به صورت یک چهار ایوانی بنا شده و دارای چهار برج دیده بانی در چهار گوشه آن است.
در حال حاضر 110 اثر ثبتی و 312 اثر تاریخی غیرثبتی تحت حفاظت در ساوه وجود دارد.
شهرستان پنج هزار ساله ساوه از جمله شهرهای پر آوازه و کهن ایران زمین محسوب می شود که همواره پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
آغاز به کار موزه مسجد جامع از جمله طرح هایی است که در جریان سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان ساوه پیش بینی شده است.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.