به گزارش خبرنگار ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری گلستان به تشریح خدمات دولت تدبیر و امید پرداخت و با نکوهش تلاش های برخی مخالفان این اقدامات را تضعیف نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.
صالحی امیری همچنین گفت که نیاز امروز کشور اتحاد و انسجام هر چه بیشتر و پرهیز از تفرقه است.
وی که از مشکلات برخی طرح های فرهنگی گلستان به واسطه نبود بودجه باخبر شده بود وعده داد با تخصیص به موقع اعتبار این طرح ها تکمیل و آماده بهره برداری شوند.
400 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگان، اعتبار 220 میلیارد تومانی برای مجتمع فرهنگی هنری داغستان کلاله و اعتبار 150 میلیارد تومانی در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله وعده ها برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر گلستان بود.
دکتر صالحی امیری در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت ضمن تقدیر از برگزیدگان شامل 4 کتاب فصلنامه آیت بوستان، مائده های آسمانی، درسنامه قرآن و دیوان اشعار ترکمنی از مرجان نازقلچی فرماندار فقیده بندرترکمن یادی کرد و گفت: این شهیده قرآنی افتخار ایران و گلستان است و تلاش می کنیم این جان باخته فاجعه منا را به عنوان چهره نمونه جهان اسلام معرفی کنیم.
صالحی امیری در این مراسم همچنین گفت که در کشور بیش از 5 هزار موسسه قرآنی مشغول فعالیت است که نیمی از آن ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت مالی می شوند.
حضور در موسسه میرداماد و رونمایی از دانش نامه گلستان آخرین برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد بود.
صالحی امیری در این مراسم از تلاش های انجام شده برای تدوین این دانش نامه به عنوان یک منبع غنی و معتبر برای پژوهندگان تقدیر کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد گلستان را استانی با غنای بالای فرهنگی و مملو از رمز و رازهای فراوان تاریخی دانست و گفت: انتشار 3 جلد از این دانش نامه در 350 مدخل بخش های مختلف سرزمین گرگان نشانه آشکار از تبار تاریخی و فرهنگی این منطقه و فرصتی بسیار مناسب برای انتقال آن به نسل پژوهنده آینده است.
صالحی امیری ابراز داشت: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 2 میلیون اثر خطی ایرانی در موضوعات گوناگون شناسایی شده که فقط 500 هزار جلد آن در داخل کشور وجود دارد.
وی بیان کرد: در همه کتابخانه های بزرگ و مرجع جهان رد پای آثار خطی ایران قابل مشاهده بوده و فرهنگ ایرانی در همه گستره بزرگ و پهناور جهان سایه گسترانده است.
صدور بیش از 67 هزار مجوز نشر و تولید 6 فیلم در حوزه دفاع مقدس امسال در کشور، عضویت 47 هزار نفر در صندوق هنر و بیمه شدن 12 هزار نفر از این اعضا، ورود لایحه سازمان نظام صنفی رسانه ای برای بررسی به هیات دولت، بررسی ابعاد برگزیده شدن فیلم اصغر فرهادی در اسکار، ثبت نام چهار هزار کانال فعال فضای مجازی برای احراز هویت و واگذاری امور به نهادهای صنفی و مدنی با توجه به سیاست دولت از جمله مطالب بیان شده توسط صالحی امیری در گفتگو با خبرنگاران گلستان بود.
3091 /6203
* خبرنگار : میثم محسنی انتشار دهنده: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.