به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین نورقلی پور روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گلستان که با حضور صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان نیروی انسانی، از داشتن روزنامه محروم بوده که دلیل اصلی آن ناتوانی در تامین هزینه ها است.
نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان اضافه کرد: فعال نبودن صنایع بزرگ در گلستان به عنوان یکی از منابع اصلی تامین درآمد نشریات از محل آگهی، نقش زیادی در فقدان انگیزه انتشار روزنامه دارد.
وی ادامه داد: حمایت مسئولان با واگذاری آگهی های دولتی به نشریات استان می تواند باعث انگیزه بیشتر مدیران مطبوعات برای انتشار روزنامه شود.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: یکی دیگر از مشکلات اهالی فرهنگ استان؛ قطع بیمه بسیاری از فعالان فرهنگی در بخش های خبری، قرآنی و فرهنگ و هنر است که مشکلات زیادی را برای این قشر کم درآمد، اما تاثیرگذار جامعه ایجاد کرده است.
وی به نبود چاپخانه مدرن در گلستان اشاره کرد و افزود: حمایت مدیران استان از علاقمندان به احداث این چاپخانه می تواند بخش عمده ای از مشکلات و کمبودهای مرتبط با چاپ و نشر استان را برطرف کند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا مطبوعات محلی استان گلستان حال و روز خوشی ندارند و شرایط این روزهای آنها به دلیل مشکلات ساختاری و مالی نیازمند تقویت همه جانبه است.
نمونه بارز و مشخص این مشکلات نداشتن حتی یک روزنامه استانی در شرایطی است که در یکی از استان های همجوار گلستان هفت روزنامه بصورت منظم منتشر می شود.
مطابق آخرین آمار معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در کنار استان کردستان بی بهره از وجود روزنامه؛ ضعیف ترین وضعیت انتشار مطبوعات محلی کشور را دارد.
به گزارش ایرنا در گلستان 37 نشریه و حدود 14 پایگاه خبری فعال است.
دکتر صالحی امیری بامداد امروز دوشنبه به گلستان سفر کرد، شرکت در شورای اداری، آئین پایانی جشنواره های قرآن و عترت و رونمایی از دانشنامه گلستان از برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان است.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.