۲ فیلم گرما بخش جشنواره سی و پنجم؟

پیمان قاسم خانی: زوج "سام درخشانی و پژمان جمشیدی" شبیه لورل و هاردی است!/ ذهنم درگیر ساخت "خوب، بد، جلف 2" شد

دو فیلم تاریخی "ماجرای نیمروز" و کمدی "خوب، بد، جلف" توانسته اند به جشنواره فجر امسال گرما ببخشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ در نمایش های جمعه در سینمای اصحاب رسانه، 2 فیلم "ماجرای نیمروز" به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین مهدویان و اثر کمدی "خوب، بد، جلف" به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم خانی به سی و پنجمین جشنواره فجر گرما بخشیدند تا جایی که سالن مملو از تماشاگر بود و حتی عده ای روی زمین نشسته بودند.

** تمجید اهالی سینما از "ماجرای نیمروز"

در سالنی که معمولا کسی فیلم یا بازیگری را تشویق نمی کند اما حضار این فیلم ها و عملکرد برخی بازیگرانشان را مورد تمجید قرار دادند. مهدویان سال گذشته با فیلم "ایستاده در غبار" که شرح مختصری از زندگی سرلشکر احمد متوسلیان بود، چشم ها را به خود خیره کرد و اثر ماندگاری به لحاظ ویژگی های معنوی و هنری را ساخت که حتی با استقبال خوب گیشه هم مواجه شد.

** مهدویان: نویسندگی فیلم از اواخر تابستان آغاز شد!

مهدویان درباره نویسندگی این اثر که به اتفاقات سال 1360 می پردازد، گفت: نویسندگی این فیلم بسیار سخت را از اواخر تابستان امسال به همراه ابراهیم امینی شروع کردم و واقعا کار دشوار و پیچیده ای بود. این فیلم تاریخی که نیاز به طراحی صحنه، فضاسازی و... بود در کمترین زمان و با تلاش و مرارت یک تیم حرفه ای و سخت کوش ساخته شد.

** "خوب، بد، جلف" با شوخی های 18+ از 23 بهمن اکران می شود

پیمان قاسم خانی نیز در اولین تجربه کارگردانی اش، از نگاه برخی منتقدین اثر خوش ساختی را به لحاظ فیلنامه، فرم و ریتم به نمایش گذاشت تا جایی که بعد از اتمام نمایش برخی تماشاگران او را مجبور کردند تا به ساخت قسمت "دوم" همین فیلم فکر کند.

قاسم خانی که دیروز صبح تازه به ایران رسیده بود، گفت که تاکنون به ساخت سری دوم "خوب، بد، جلف" فکر نکرده بود اما بخاطر استقبال و درخواست های ذهنش درگیر آن شده است.

"خوب، بد، جلف" که در آن شوخی های 18+ سال هم کم نیست! از اوایل بهار 95 آماده بود اما در نوبت اکران قرار نگرفت و اکنون با حضور در جشنواره، آماده نمایش عمومی از 23 بهمن امسال (فردای آخرین روز جشنواره) می شود.

** قاسم خانی: این اواخر خرقه پوش دیگر مرا در اتاق راه نمی داد!

قاسم خانی با بیان اینکه نگران ممیزی های احتمالی در قبال فیلمش به خصوص بعد از حساسیت ناشی از اکران در جشنواره، نیست، گفت: این فیلم خیلی کاری به خط قرمزها و مسائلی از این دست ندارد و فقط یک قصه ای را در قالب طنز بیان می کند. جشنواره برای ما به نوعی یک پیش نمایش جهت اکران عمومی فیلم بود. این فیلم تقریبا از فروردین ماه آماده بود که تا الان هر از چند گاهی بخشی از آن را در اتاق تدوین تغییر می دادم و به فیلم وَر می رفتم، تا حدی که مصطفی خرقه پوش تدوینگر اثر، این اواخر دیگر مرا را در اتاق تدوین راه نمی داد!

** زوج " سام درخشانی و پژمان جمشیدی" شبیه لورل و هاردی!

کارگردان "خوب، بد، جلف" با اشاره به خوب از کار درآمدن زوج هنری "پژمان جمشیدی و سام درخشانی" در فیلمش، خاطرنشان کرد: حضور این دو کنار هم شبیه  شخصیت های "لورل و هاردی" است! و خیلی خوب از آب درآمد. خیلی ها به من گفتند این زوج را برای ساخت سری دوم فیلم، حفظ کن. سال ها پیش وقتی برای اولین بار سام درخشانی را در یک برنامه ای دیدم، در چهره و چشمان او یک اینرسی ساکنی وجود داشت که مرا درگیر خودش کرد تا جایی که رفتم جلو و به او گفتم: " یک روز با هم کمدی کار می کنیم! " او البته تعارف کرد و جدی نگرفت اما من مطمئن بودم این اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه تان را بنویسید