به گزارش ایرنا علی نصیبی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره های فرهنگ و اقتصاد روستا در گلستان اظهار داشت: این جشنواره ها تا 31 فروردین سال 96 در شهرهای مختلف گلستان برگزار می شود.
وی بیان داشت: همچنین دو جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد شهرستان رامیان و اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان شهرستان کلاله برای اردیبهشت ماه سال آینده برنامه ریزی شده است.
به گفته وی تاکنون سه جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در گُلیداغ مراوه تپه و روستاهای پیرواش سفلی و قرنجیک پورامان شهرستان آق قلا برگزار شده است.
وی با بیان این که زمان برگزاری 70 درصد جشنواره های فرهنگ و اقتصاد روستای استان توسط دهیاران مشخص شده است، افزود: لازم است دهیاران روستاهای باقی مانده ظرف هفته آینده زمان برگزاری جشنواره را نهایی و به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان اعلام کنند.
نصیبی ایجاد شور و نشاط عمومی، حفظ و احیا میراث معنوی ریشه دار روستائیان، افزایش همدلی و همگرایی میان روستائیان، معرفی کارآفرین روستایی، معرفی آداب و رسوم و سنن، بازی های بومی و غذای محلی و نظایر آن را از اهداف مهم برپایی جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در استان برشمرد.
به گفته وی سال گذشته 30 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در استان گلستان برگزار شد.
* ضرورت معرفی ظرفیت اقتصادی روستاهای گلستان در جشنواره ها
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان همچنین گفت: هنوز آنطور که شایسته است، ظرفیت اقتصادی روستاهای این استان در جشنواره ها به خوبی معرفی نشده است و باید سرمایه گذاری در این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.
نصیبی افزود: آسیب شناسی کمرنگ بودن معرفی ظرفیت های اقتصادی روستاهای گلستان از نتیجه 12 جشنواره روستایی برگزار شده در سال جاری به دست آمده است.
گلستان حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت مرکب از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد که 49 درصد آن در یک هزار و 75 روستای استان ساکن هستند.
اقتصاد روستاییان استان گلستان بر پایه کشاورزی و دامپروری است هرچند طی سالهای اخیر کمی به سوی گردشگری سوق پیدا کرده است.
6204/6203
*خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.