ˈعلی بیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوستدار حیات وحش قرقاول مصدوم را در یکی از مناطق روستایی غرب بندرترکمن مشاهده و به ماموران اطلاع داد.
وی ادامه داد: این قرقاول از گونه های غیر بومی و وارداتی به کشور بوده که به قرقاول آمریکایی مشهور هستند.
به گفته وی؛ شاهپرهای اصلی این پرنده قیچی شده و قادر به پرواز نبود و پس از بیومتری به اداره امور حیات وحش استان گلستان منتقل شد.
به گزارش ایرنا قرقاول یکی از بزرگترین گونه های تیره ماکیان است، زیستگاه این پرنده در جنگل های مرطوب و بوته زارهای تمشک بوده و در بالای درختان پهن برگ آشیانه می سازد.
قرقاول با نام علمی phasianus coichicu از گونه های بومی و حمایت شده کشور است و شکار و نگهداری آن طبق قانون ممنوع بوده و در سال های اخیر این گونه و زیستگاه های زادآوری آن به دلیل افزایش آگاهی و درک زیست محیطی مردم و تلاش شبانه روزی محیط بانان پارک ملی گلستان با ایجاد امنیت زیستگاه ها در شرایط مطلوب زیستی قرار گرفته است.
گلستان و از جمله غرب آن از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.
7333/1648
** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.