به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان بهرامی شامگاه پنجشنبه درهمایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده گلستان که باحضور رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون تجار و بازرگانان استان به 18 کشور دنیا صادرات غیرنفتی دارند.
وی با اشاره به ظرفیت های خوب بخش کشاورزی و تولیدی گلستان گفت: رایزنی های لازم برای افزایش کشورهای هدف صادراتی که بیشتر اروپایی هستند با سفیران و رایزن های اقتصادی این کشورها در تهران انجام شده است.
وی از حضور سه سفیر کشورهای اروپایی تا پایان امسال در استان گلستان خبر داد و افزود: حضور این سفیران در راستای صادرات غیرنفتی استان به اروپا صورت می گیرد.
بهرامی، همگرایی و هم افزایی بین بخش دولتی و خصوصی را درسال های اخیر خوب ارزیابی کرد و گفت: دریک سال و نیم گذشته، 12 نشست بین دولت و بخش خصوصی برگزار شده که47 مصوبه استانی و 29 مصوبه ملی حاصل این نشست ها است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان یادآور شد: اتاق بازرگانی مشاور خوبی برای سه قوه در راستای حذف قوانین زاید صادراتی است.
بهرامی به صادرات فعلی استان گلستان اشاره نکرد اما گفت: این استان ظرفیت صادرات غیرنفتی تا سقف یک میلیارد دلار را دارد.
وی بااشاره به ظرفیت های بازرگانی و کشاورزی گلستان از حضور بازرگانان و تولیدکنندگان استان در 31 نمایشگاه در یک سال و نیم گذشته خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، استان گلستان در این مدت میزبان 41 هیات تجاری کشورهای همسایه و هدف صادراتی بوده است.
به گفته وی هم اکنون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان 850 عضو دارد و 1200 واحد تولیدی نیز در آن فعال است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.