به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که شامگاه پنجشنبه درسالن اجتماعات موسسه آموزش عالی غیر دولتی شمس گنبدکاووس آغاز شد، معاون امور استان های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران کل گلستان، فرمانداران و جمعی از تجار و بازرگانان این استان حضور دارند.
استان گلستان به دلیل همجواری با کشور ترکمنستان، دروازه ورود به کشورهای آسیای مرکزی محسوب می شود درحوزه تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی از استان های برتر کشور است.
تجار و بازرگانان استان گلستان در 9 ماه گذشته 156 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از جمله لبنیات، رب گوجه فرنگی، مرغ، خوراک دام، قطعات سوله ای ، سیمان، گل و گیاه زینتی و میلگرد به کشورهایی چون ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، عراق و پاکستان صادر کرده است.
مقصد 85 تا 90 درصد صادرات استان گلستان به عراق و ترکمنستان است و 800 تاجر عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان مرکز استان گلستان هستند.
در 21 شهرک و ناحیه صنعتی استان گلستان، 669 واحد تولیدی با سرمایه گذاری هفت هزار و 303 میلیارد ریال و اشتغالزایی تعداد 12 هزار و 505 نفر درحال بهره برداری هستند.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.