سازمان تعاون روستایی گلستان کار خرید تضمینی پرتقال درجه 3 را از باغداران استان به صورت تضمینی طبق ابلاغ وزیر جهادکشاورزی و شیوه نامه سازمان تعاون روستایی ایران و در حمایت از باغداران از روز هفتم دی ماه آغاز کرده و تا 14 بهمن ادامه دارد.
محمد تقی رجایی روز پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این مدیریت در شهرستان های گرگان، کردکوی و بندرگز پرتقال درجه سه باغداران را به قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و 500 ریال و به صورت تضمینی خرید می کند.
وی گفت: باغداران این سه شهرستان باید از مدیریت جهادکشاورزی برای فروش پرتقال خود معرفی نامه ارائه نمایند تا کمیته خرید تعاون روستایی با حضور در محل انبار محصول آنها، اقدام به خرید و حمل پرتقال ها کند.
رجایی پیش بینی کرده است که 5 تا 10 هزار تن پرتقال از باغداران گلستانی خریداری شود.
* آغاز حمل پرتقال به مراکز فرآوری
مدیر تعاون روستایی گلستان همچنین از حمل پرتقال خریداری شده از باغداران استان به مراکز فرآوری خبرداد و گفت: از روز گذشته حمل محصول خریداری شده به جیرفت در استان کرمان به منظور فرآوری این محصول آغاز شد.
طبق گزارش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان، برآورد اولیه خسارت سرما و یخبندان آذر ماه سال جاری به بخش کشاورزی استان 2 هزار و 260 میلیارد ریال بوده است که یک هزار و 970 میلیارد ریال آن به باغات میوه وارد شده است.
گلستان از قطب های کشاورزی و باغی کشور به شمار می رود.
پیش از این سطح زیرکشت باغات مرکبات (نارنگی، پرتقال و دیگر مرکبات) استان 6 هزار و 500 هکتار اعلام شده بود.
به گزارش ایرنا در استان گلستان واقع در شمال کشور 32 هزارو 700 هکتار باغ مرکبات، آلو، شلیل، هلو، زیتون، انار و برخی میوه های دیگر وجود دارد که بیشترین سطح آن مربوط به زیتون است.
6204/1860
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.