به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه به نقل از فرهاد ایزدجو افزود: این سازه، آذرماه امسال مطابق برنامه زمانبندی از محل یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر بارگیری و پس از عملیات مهاربندی روی شناور حامل، به موقعیت سکوی فاز ٢٢ منتقل شد.
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی اضافه کرد: این سازه در مجموع حدود ٥٧٦ تن وزن دارد و عملیات ساخت آن تیرماه امسال آغاز و در مدت چهار ماه به پایان رسید.
ایزدجو، با بیان اینکه کار نصب سه پایه و عرشه مشعل سکوی فاز ٢٢ پنجم دی ماه آغاز شده، گفت: برای نصب این سازه، ١٠ روز زمان صرف شده است.
وی بیان کرد: نصب سه پایه و عرشه مشعل سکوی فاز ٢٢، گامی مهم است که با هدف تکمیل فرایند عملیات ساخت تا بهره برداری از نخستین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از سوی کارفرما و پیمانکار بخش فراساحل این طرح دردست توسعه، محقق شد.
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی به ادامه روند فعالیت های ساخت سکوها و تاسیسات بخش فراساحل این فازها اشاره کرد و افزود: ساخت سه پایه سکوی ٢٤ای، در مراحل پایانی قرار دارد و ١٥ بهمن ماه امسال آماده بارگیری و نصب در موقعیت مخزن می شود.
وی گفت: تا اواخر خرداد ماه سال 96، از فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی دو سکوی ٢٢ و ٢٤ ای هر کدام با ظرفیت برداشت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز تکمیل و آماده نصب و راه اندازی می شود.
طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ به منظور برداشت روزانه ٥٦ میلیون متر مکعب گاز غنی از میدان پارس جنوبی طراحی شده و با اتمام آن روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن پروپان و بوتان، تولید خواهد شد.
6047/6043** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.