مدیرکل هواشناسی گلستان نسبت به مواج شدن دریای خزر، بالا آمدن رودخانه ها و وقوع سیلاب طی ساعات آینده هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: طی ساعات آینده و با اثرگذاری نفوذ جریانات ناپایدار جوی به این خطه شمالی ایران؛ خطر مواج شدن دریای خزر و وقوع بارش نقطه‌ای و به تبع آن بالا آمدن رودخانه‌ها و وقوع سیلاب جدی است.

به گزارش جماران، نور بخش داداشی اظهار داشت: نفوذ جریانات ناپایدار و شرایط مساعد برای بارندگی بویژه بارش نقطه‌ای و رگباری؛ خطر آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در برخی از مناطق شمال کشور را افزایش داده است.

وی گفت: میزان بارش ناشی از فعالیت این سامانه جوی چشمگیر نیست اما به سبب بارندگی نقطه‌ای؛ برخی شهرها و روستاهای استان گلستان طی روزهای آینده دچار آبگرفتگی یا سیلاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوج بارش در گلستان از عصر فردا یکشنبه آغاز و تا سه شنبه همین هفته ادامه دارد، اضافه کرد: همچنین تا چهارشنبه شاهد ابرناکی و مه آلود بودن آسمان، رعد و برق و کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد در استان خواهیم بود.

داداشی گفت: با در نظر گرفتن وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت دریای خزر مواج خواهد شد که در این رابطه هوشیاری و مراقبت بیش از پیش مسافران و بهره‌برداران دریا ضروری است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد: بالا  آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها،  کاهش دید، احتمال خسارت به سازه‌های سبک بر اثر وزش باد، لغزش و رانش زمین و احتمال اصابت صاعقه از جمله خطرات پیش رو در استان طی روزهای آینده خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.