مدیرکل هواشناسی استان زنجان از شهروندان خواست از صعود به ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به بارندگی و وقوع رعد و برق شدید، صعود به ارتفاعات و تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خطرآفرین است و باید از این کار پرهیز شود.

به گزارش جماران، رسول همتی نسبت به بارش باران و وقوع رعد و برق شدید و متناوب که بعداز ظهر امروز این استان را در بر خواهد گرفت هشدار داد و افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در نوبت بعدازظهر و شب در برخی از مناطق این استان محتمل است.

وی اظهار داشت: این سامانه تا اواخر وقت فردا / یکشنبه پنجم مرداد ماه/ تمام مناطق استان زنجان به ویژه مناطق مرتفع را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سپس از استان خارج خواهد شد.

همتی با بیان اینکه یکشنبه این سامانه تضعیف شده و ناپایداری‌ها به شکل محلی ادامه خواهد یافت، افزود: بیشتر مناطق به ویژه نیمه شمالی استان تحت تاثیر این سامانه خواهد بود.

وی به مخاطرات ناشی از بارندگی و وقوع رعد و برق شدید و متناوب اشاره کرد و اظهار داشت: احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر برخورد صاعقه، احتمال خطر جانی در اثر وقوع صاعقه، آبگرفتگی برخی معابر و مسیل ها، وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.