معاون وزیر بهداشت در مورد آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران گفت: تولید این واکسن در ایران همانند تمام کشورهای دنیا در حال مطالعه و آزمایش است اما آنچه مسلم است، این کار تا یک سال آینده طول خواهد کشید.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار نگران‌کننده ابتلا به کرونا در مناطق شرقی استان گلستان و برخی شهرهای مازندران، از ساکنان این استان‌ها خواست برای در امان ماندن از آسیب‌های این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش جماران، ایرج حریرچی عصر پنجشنبه در بازدید از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس اظهار داشت: تاکید بر عمل به برخی آداب و رسوم‌ محلی و مذهبی در این استان‌ها مانند اعیاد مذهبی و عزاداری‌ محرم و صفر می‌تواند تشدید کننده بیماری کرونا در این مناطق باشند.

وی افزود: در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا، برگزاری نماز جماعت یا حج تمتع تعطیل شده، مردم باید برنامه‌های تجمعی مانند عروسی و دورهمی‌ها را به خاطر دور ماندن از آسیب کرونا به تاخیر بیندازند.

وی با پیش بینی اینکه وضیعت و مشکلات کرونا در ۲ ماه آینده شدیدتر می‌شود، از علما و روحانیون مذاهب اسلامی خواست برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم وارد عمل شده و با توصیه های بهداشتی خود به مردم از جان مسلمانان صیانت کنند.

معاون وزیر بهداشت همچنین با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در برخی مراکز درمانی کشور و استان گلستان، علت این کمبود را شیوع کرونا و افزایش استفاده از این دستگاه ها دانست و گفت: نه فقط ایران بلکه دیگر کشورهای جهان نیز با این مشکل و کمبود مواجه هستند.

حریرچی افزود: باتوجه به توان و دانش ساخت دستگاه اکسیژن ساز در کشور، اکنون ایران در این زمینه نه تنها خودکفا شده بلکه از ظرفیت صادرات نیز برخوردار است و کمبودهایی که به صورت مقطعی در برخی استان‌ها بوجود آمد، به تدریج و در کمترین زمان برطرف شده و خواهد شد.

وی به نقش سفرهای برون شهری و امکان انتقال کرونا از این طریق اشاره کرد و گفت: هرگونه نظارت و ایجاد محدودیت بر اینگونه ترددها با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و یا در ستادهای استانی اعمال خواهد شد.

حریرچی همچنین در مورد آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران افزود: تولید این واکسن در ایران همانند تمام کشورهای دنیا در حال مطالعه و آزمایش است اما آنچه مسلم است، این کار تا یک سال آینده طول خواهد کشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.