معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز(یکشنبه 29 تیرماه) اعلام کرد: زنگ خطر کرونا در گرگان به صدا درآمده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که زنگ خطر کرونا در گرگان به صدا درآمد، گفت: روند درمان ۲۰ درصد بیماران کرونایی در گلستان به بخش آی سی یو کشیده می شود.

به گزارش جماران، سراج الدین عارف نیا ظهر یکشنبه در جلسه استانی مقابله با کرونای گلستان، اظهارکرد: روند بستری بیماران در شهرهای مختلف متفاوت بود و برخی به حالت ثبات رسیده و تعدادی هم افزایشی است.

وی افزود: در بیمارستان کلاله روند بستری بیماران یکنواخت شده و حدود ۵۵ نفر بستری هستند.

عارف نیا ادامه داد: در مینودشت میزان بستری افزایش یافته و مشکلات جدی از لحاظ تامین نیرو و تخت بیمارستانی وجود دارد و حتی بسیاری از بخش های را به کرونا اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: در گنبدکاووس وضعیت بستری ثابت شده و البته ممکن است در عید قربان به دلیل برگزاری برنامه های خاص روند افزایشی را شاهد باشیم.

طبق گفته عارف نیا هم اکنون ۲۷ نفر در بیمارستان شهدای گنبد بستری بوده و بیمارستان مطهری هم وضعیت یکنواختی دارد.

وی تصریح کرد: در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) تغییر چندانی را از نظر میزان بستری و بار مراجعات نداشتیم اما در طالقانی گنبدکاووس روند کاهشی بوده و هم اکنون چهار کودک بستری هستند.

عارف نیا با اشاره به روند افزایشی کرونا در آزادشهر، بیان کرد: در علی آبادکتول تعداد بیماران بستری بین ۴۰ تا ۴۵ نفر در نوسان است و تخت ها فعلاً جوابگو است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در بیمارستان پنج آذر روند بستری ثابت مانده اما بار بستری به سمت بیمارستان صیاد شیرازی و حکیم‌جرجانی سوق داده شده است.

عارف نیا با بیان این که ۸۴ بیمار کرونایی در بیمارستان صیادشیرازی بستری هستند، گفت: زنگ خطر این بیماری در گرگان به صدا درآمده و ممکن است تعداد بیماران افزایش یابد.

وی با بیان اشاره به این که در بیمارستان آق قلا بین ۴۰ الی ۵۰ نفر بستری هستند، افزود: روند بستری در این شهر و بندرگز ثابت مانده است.

عارف نیا گفت: بیمارستان امیرالمومنین کردکوی روند افزایشی و نگران کننده را داشته و ۵۰ بیمار بستری هستند.

وی بیان کرد: در پیک دوم امار بستری ها به ۸۸۶ نفر هم رسید اما هم اکنون ۶۶۲ نفر در استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد: ۲۰ درصد کسانی که بر اثر کرونا در استان بستری می شوند، روند درمان آن ها به بخش آی سی یو هم کشیده می شود.

وی گفت: ۴۰ درصد کسانی که در آی سی یو بستری می شوند اینتوبه (لوله گذاری) می شوند.

عارف نیا با ابراز نگرانی از برپایی اعیاد قربان و غدیر و عروسی ها در استان گلستان تصریح کرد: باید برخورد جدی‌تری با این افراد صورت بگیرد تا بازدارندگی داشته باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.