هادی حق شناس روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده اظهار داشت: آسیب های اجتماعی استان به طور عمده در خودکشی، طلاق ،حاشیه نشینی و اعتیاد نمایان است که دستگاه های مرتبط باید برای رفع یا کاهش این آسیب ها برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی با اشاره به شناسایی محلات پرخطر در ۱۱ استان کشور گفت: با همکاری شهرداری گرگان و گنبدکاووس منابع تسهیل‌گری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی جذب خواهد شد و تلاش داریم در محله های پرخطر برنامه های فرهنگی و اجتماعی به صورت مداوم برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: گلستان جزو استان های پر مساله در وجود آسیب های اجتماعی است و تاکنون ۶۲ منطقه پرخطر در این استان شناسایی شد.

عبدالرضا چراغعلی افزود: برای رفع آسیب های اجتماعی که به طور عمده در گرگان و گنبدکاووس وجود دارد، وزارت کشور علاوه بر پرداخت اعتبار مناسب، با راه اندازی ۲ دفتر تسهیل گری، رفع این مشکلات را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز با تقدیر از وزارت کشور برای راه اندازی دفاتر تسهیل گری، خواستار ایجاد آن در سایر شهرهای استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز از اختصاص ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی توسط این اداره کل در سال قبل خبر داد و گفت: این اعتبار برای اجرای طرح توانمندسازی همزمان والدین، دانش آموزان  و کارکنان و طرح نظام مراقبتی اجتماعی هزینه شد.

احسان گوهری‌راد افزود: بیشترین اعتبار با ۲ میلیارد ریال به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان اختصاص یافت که در قالب آن طرح غربالگری در ۱۳۵ آموزشگاه با ۲۵ هزار و ۱۲۸ دانش آموز اجرا شد.

به گفته وی گسترش آموزش های ریشه ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر با کنترل منظم و طراحی و توسعه مداخله های موثر و توانمندسازی دانش‌آموزان از اهداف اختصاصی این طرح است.

وی ادامه داد: در طرح توانمندسازی همزمان والدین، دانش آموزان و کارکنان نیز هزار و ۱۸۰ آموزشگاه استان زیر پوشش قرار گرفتند که به جز والدین و کارکنان، ۱۵۵ هزار و ۱۷۴ دانش آموز از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: طرح‌های بانویار با همکاری دفتر روستایی استانداری در ۴۸ روستا با هدف ایجاد صندوق های خرد روستایی، توانمندسازی زنان سرپرست، حمایت از بانوان فعال در حوزه استارتاپ و برپایی بازارچه های دایمی با هدف کمک به رونق اشتغال زنان سرپرست خانوار استان اجرا می شود.

الهه غیناقی همچنین از پیگیری اجرای طرح های مهریار (بازارچه مجازی برای عرضه تولید بانوان)، مهربند (ویژه زنان کارآفرین زندانی)، راه اندازی سامانه اینترنتی بانو یار باهدف تقویت تعاملات بین سازمانی در حمایت زنان استان و برگزاری جشنواره نقش غذای سالم در زندگی خبر داد.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز خواستار استفاده از ظرفیت حوزه فرهنگی هنر استان در کاهش آسیب های اجتماعی شد.

تعدادی از مدیران دستگاههای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه علوم پزشکی، برنامه های جذب اعتبار حوزه آسیب های اجتماعی را تشریح کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.