علی اصغر میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های بسیار مهم گالیکش برای ایجاد درآمد، تردد فراوان گردشگران در همه ایام سال به خصوص مناسبت های مذهبی و ملی برای رسیدن به مشهد مقدس است که زمینه سازی اقامت شبانه این مسافران، در دستور کار جدی قرار داشته و می تواند موجب ایجاد فرصت های متعدد اشتغال شود.

وی بیان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و راه اندازی بازارچه صنایع دستی، از جمله تدابیر اندیشیده شده برای افزایش ماندگاری مسافران در گالیکش و فراهم کردن زمینه رونق اقتصادی این شهرستان است.

به گفته وی ساخت بازارچه صنایع دستی گالیکش با اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به زودی آغاز می شود و علاوه بر آن ساخت اقامتگاه بوم گردی چند منظوره در خروجی پارک ملی گلستان چندی قبل شروع شد.

میرزایی همچنین بر رفع موانع ساخت و بهره برداری بزرگراه گالیکش - مینودشت و گالیکش - تنگراه - جنگل گلستان تاکید کرد و افزود: توجه به این طرح مهم راهسازی، تکمیل کننده اولویت‌های شهرستان برای استفاده حداکثری از ظرفیت تردد انبوه مسافران از گالیکش در راه رونق اقتصادی است.

وی توسعه زیرساخت های کشاورزی گالیکش را دیگر اولویت مهم این شهرستان برشمرد و گفت: ایجاد شهرک گیاهان دارویی در روستای بش‌اویلی به وسعت ۱۴ هکتار، یکی از بزرگترین شهرک‌های گیاهان دارویی کشور با کارفرمایی جهاد کشاورزی و مشارکت و همکاری جهاد دانشگاهی است که ساخت آن از سال ۹۷ آغاز شده و در حال گذراندن فرایند تکمیل است.

به گفته میرزایی در حال حاضر تعدادی از متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرک، در حال تجهیز کارگاه های خود برای آغاز فعالیت هستند.

وی جذب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی را دیگر اقدام مهم گالیکش برای رونق اقتصادی این شهرستان با تکیه بر ظرفیت های بومی دانست و گفت: اکنون در شهرک صنعتی گالیکش ۶ طرح در حوزه کشاورزی شامل فرآوری سویا، مونتاژ تراکتور، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، ریسندگی نرخ ابریشم، فرآوری شیر و تولید سردخانه و بستنی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال ساخت است.

فرماندار گالیکش به آرزوی دیرینه مردم این شهرستان در برخورداری از بیمارستان اشاره کرد و گفت: ساخت بیمارستان ۹۴ تختخوابی این شهر به تازگی آغاز شده که در مرحله نخست ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافت.

وی همچنین از اختصاص سهمیه ساخت ۲۰۰ خانه از محل اعتبار ویژه محرومان در این شهرستان خبر داد و گفت: این سهمیه در سفر بهمن ماه پارسال رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان اختصاص یافته که اعتبار اجرای آن ۶۰ میلیارد ریال است.

وی بر ضرورت استقرار کامل ادارات و نهادها در شهرستان گالیکش تاکید کرد و افزود: با وجود گذشت ۹ سال از شهرستان شدن گالکیش، هنوز ادارات زیادی در این شهر مستقر نشده و اهالی مجبورند برای انجام کارهای اداری از جمله در حوزه های آب، ثبت اسناد، امور مالیاتی و دارایی، تامین اجتماعی و راه و شهرسازی به مینودشت تردد کنند.

گالیکش سال ۱۳۸۹ با جدا شدن از مینودشت به عنوان شهرستانی مستقل معرفی شد.

شهرستان گالیکش طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.