رضا آریان پور روز جمعه در نشست خبری اظهار داشت: در ادوار گذشته نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی بیشتر به صورت جزیره‌ای عمل کردند که این موضوع یکی از موانع توسعه متوازن استان و عقب ماندگی آن در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه گلستان در بسیاری از شاخص‌های توسعه جزو ۱۰ استان آخر کشور است، افزود: منتخبین گلستان در مجلس یازدهم در جلسات اخیر خود بر وفاق و همدلی برای پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای و رساندن استان جزو ۱۰ تا ۱۵ استان اول کشور در دوره نمایندگی خود تاکید کردند.

آریان پور، پیگیری برای تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، تکمیل زیرساخت خطوط ریلی و توسعه گلستان در ۴ بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و بازرگانی با  برنامه‌ریزی و مدیریت اصولی و استفاده از نیروهای توانمند بومی در مدیریت‌ها را از مهمترین پروژه‌های توسعه‌ای مدنظر مجمع نمایندگان استان در مجلس یازدهم برشمرد و گفت: وفاق و همدلی مجمع نمایندگان گلستان در مجلس بدون شائبه دخالت در حوزه انتخابیه هر یک از نمایندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه به معیشت مردم و اشتغال جوانان هم از اولویت‌های نخست مجمع نمایندگان گلستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که یکی از راهکارهای تحقق آن توجه به بخش صنعت و رونق تولید در استان با جذب سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی است.

منتخب مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه در ادوار گذشته شرق گلستان کمتر مورد توجه و توسعه زیرساخت‌ها قرار گرفته  گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان بویژه تسریع در تکمیل بیمارستان‌های در دست ساخت مراوه‌تپه، گالیکش و رامیان، راه اندازی دانشکده پزشکی در گنبدکاووس و تبدیل برخی بیمارستان‌های آن به مراکز آموزشی و تخصصی و ضرورت توزیع و پراکندگی مناسب پزشکان متخصص در شهرهای شرق استان از نیازهای اساسی است.

آریان پور افزود: براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم اکنون ۷۰ درصد پزشکان متخصص استان در گرگان مستقر هستند درحالی که ۶ شهرستان شرق استان با کمبود پزشک متخصص روبرو هستند که باید در این بخش نیز توزان برقرار شود.

وی اضافه کرد: اگرچه در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در منطقه شرق گلستان به سبب همراهی خوب مردم و نیکوکاران خوب عمل شد اما کمبود زیرساخت‌های بیمارستانی و پزشکی در این منطقه از نقاط ضعف در مقابله با این بیماری بود که باید برای رفع این ضعف‌ها تلاش مضاعف شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های توسعه‌ای گلستان (کشاورزی، صنعت، گردشگری و بازرگانی) گفت: یکی از ظرفیت‌های استان برای ارتقای معیشت و اشتغال ترویج صنعت نوغانداری و توسعه کشت پنبه بویژه درنواحی شرقی گلستان است که با کمترین هزینه، اشتغال بالایی را به همراه دارد.

منتخب مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس یازدهم ادامه داد: توسعه نوغانداری و کشت پنبه می‌تواند علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی به نخ ابرایشم و الیاف پنبه، به ایجاد درآمد و اشتغال برای جمعیت زیادی از مردم بویژه در روستاها کمک کند.

وی همچنین ادامه داد که برای توسعه گلستان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف آن بویژه در بخش کشاورزی باید بازار فروش مطمئن برای محصولات تولیدی بویژه در بحث صادرات پیدا کرد که نقش وزارت امور خارجه برای توسعه روابط با کشورهای همسایه بسیار تاثیرگذار است.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.