به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی بعدازظهر دوشنبه در جلسه تنظیم بازار شهرستان گرگان اظهارکرد: بازار هر منطقه جزیره ای نیست و نمی تواند بی تأثیر از کل کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیماتی قابل اجرا باید گرفته شود، افزود: با روند افزایش قیمت ها نظارت پلیسی بر بازار جواب نمی دهد بلکه خود اصناف و اتحادیه باید بر خودشان نظارت کنند وگرنه راه فرار زیادی وجود دارد.

حمیدی گفت: در حوزه ارز و سکه به دلیل اینکه قیمت در جایی ثبت می شود، روند افزایش در کل کشور یکی بوده و برای همگان پذیرفتنی است.

وی بیان کرد: اما در کالاهای خوراکی وقتی از تولیدکننده به عمده فروش و خرده فروش می رسد فاکتوری وجود ندارد تا بر آن نظارت شود.

فرماندار گرگان با تأکید بر فرهنگ سازی در زمینه ثبت سامانه توزیع کالا، ادامه داد: در اجناس تنظیم بازار به دلیل اینکه فاکتور صادر می شود قیمت قابل کنترل و نظارت است.

وی ضمن انتقاد از روش نظارت تیم های بازرسی از سطح بازار، گفت که این تیم ها وحدت رویه نداشته و باید حتماً آموزش ببینند.

حمیدی افزود که تیم های بهداشت، صمت، تعزیرات و اصناف باید دستورالعمل های واحدی برای نظارت داشته باشند تا نظارت موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید ملاحظه کاری حذف شود، گفت: برای همه باید یک نسخه واحد پیچیده شده و به یک گونه سخن گفته شود.

فرماندار گرگان بیان کرد: قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در گرگان ۱۹ هزار تومان تعیین شده و فقط یک نوع کالا آن هم درجه در قنادی ها موجود باشد.

حمیدی تأکید کرد دستورالعمل تهیه این محصول مستند شده و در اختیار همه قنادی ها قرار بگیرد و نظارت هم بر مبنای آن اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.