با گذشت ۲ هفته از تاکید رهبر معظم انقلاب در ضرورت کمک مومنانه به نیازمندان، برخی ادارات و نهادهای انقلابی و مردمی، نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد استان گلستان و گنبدکاووس، آستین همت بالا زده و با روش های گوناگون درحال کمک به نیازمندان و تهیه بسته‌های غذایی برای آنها هستند اما نکته اساسی در اجرای این طرح، چگونگی شناسایی نیازمندان واقعی، رصد و پایش صحیح آنها است.

رساندن کمک‌های نیکوکاران، ادارات و نهادها به نیازمندان واقعی هر شهر و روستا در سایه مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، شناسایی مستمندان واقعی و پرهیز از مدیریت جزیره‌ای ممکن می شود تا به گفته هادی حق شناس استاندار گلستان در زمان اجرای این رزمایش حداقل یک بسته حمایتی به هر خانواده نیازمند تعلق بگیرد.

استاندار گلستان چند روز قبل در مراسم توزیع ۸ هزار بسته غذایی نیکوکار گنبدی بین نیازمندان این شهر بر ضرورت شناسایی نیازمندان واقعی برای توزیع بسته حمایتی تاکید کرده و گفته بود: "نباید در این رزمایش به برخی نیازمندان چند بسته حمایتی داده شود و برخی نیازمندان هیچ کمکی دریافت نکنند".

وی همچنین بر لزوم حفظ کرامت نیازمندان و پرهیز از مستندسازی و تهیه فیلم و عکس هنگام تحویل بسته‌ها به نیازمندان تاکید کرد و افزود: برای شناسایی نیازمندان واقعی باید کمیته‌ای متشکل از فرماندار، امام جمعه و فرمانده سپاه هر شهرستان تشکیل شود و این کمیته بر جمع آوری و نحوه توزیع کمک‌ها نظارت کند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد با گذشت ۲ هفته از بیانات رهبر معظم انقلاب و راه‌اندازی رزمایش کمک مومنانه در کشور از جمله استان گلستان همچنان برخی کمک‌ها به صورت جزیره‌ای توسط  پویش‌های مردمی، افراد و نیکوکاران بین نیازمندان توزیع می شود.

 امام جمعه گنبدکاووس در این پیوند به ایرنا گفت: برای بهره‌مندی نیازمندان واقعی جامعه از بسته‌های حمایتی نیکوکاران و ادارات و نهادها و نیز تحقق رزمایش کمک مومنانه مدنظر رهبر معظم انقلاب باید رصد و پایش دقیقی از جامعه هدف انجام شود تا این کمک ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: نکته مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ضرورت تهیه بسته حمایتی یا کمک مالی برای نیازمندان واقعی فاقد کسب و کار و یا کسانی است که شغل خود را پس از  شیوع کرونا از دست دادند.

حجت الاسلام ترابی با تاکید بر ضرورت شناسایی دقیق نیازمندان، ادامه داد: این افراد باید توسط معتمدین هر محله شناسایی شوند تا بسته‌هایی حمایتی که توسط نیکوکاران و افراد توانگر تهیه می‌شود به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

وی گفت: بهتر است هر اداره و نهاد یا هر فرد یا نیکوکاری که بسته‌ غذایی تهیه و در اختیار نیازمندان یک محله یا روستا قرار می‌دهد، لیست آنرا در اختیار کمیته قرار دهند تا کمک‌های بعدی بین افراد نیازمندی که بسته حمایتی نگرفتند، توزیع شود.

رزمایش "مواسات و کمک‌های مؤمنانه" به دستور رهبر معظم انقلاب و با هدف یاری رساندن به افراد کمتربرخوردار و آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی پس از شیوع کرونا در تمامی استان ها در حال انجام است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.