مسوول بسیج دانشجویی گلستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: این مرکز با مشارکت اساتید دانشگاه، کارشناسان و دانشجویان راه‌اندازی شده و به مطالعه و پیامد شیوع کرونا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، مذهبی، کشاورزی و محیط زیست و بهداشت و درمان می‌پردازد.

وی افزود: اخذ نظرات نخبگان و اساتید، جمع‌بندی و سنجش صحیح پیامدها، تحلیل دقیق داده‌ها، اولویت‌بندی مسایل و مشکلات احتمالی، تبیین و ارایه راه حل مشکلات احتمالی از جمله اهداف راه اندازی و فعالیت این مرکز است .

**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از فعالیت مراکز هاتفان امید با مشارکت پزشکان، روانشناسان و پرستاران و ارایه مشاوره کرونایی به ۱۷ هزار شهروند استان خبر داد و گفت: در این مرکز مشاوره تلفنی نکته‌های آموزشی مربوط به حفاظت فردی، نحوه ارتباط و مراقبت از فرد مبتلا به کرونا در منزل آموزش داده می‌شود.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این اداره کل از زمان شیوع کرونا تاکنون ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان گلستان به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال توزیع کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد اظهار داشت: همچنین در ۱۲ کارگاه و اماکن مذهبی استان با مشارکت گروه‌های جهادی، نیروهای مردمی، هیات‌های مذهبی، بسیج، سپاه پاسداران و مدیریت بحران استان بیش از ۱۰۰هزار ماسک تولید و در بین مردم پخش شد.

**

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) گلستان گفت: به دلیل شیوع کرونا و کاهش تردد و مسافرت ها، در مدت زمان اجرای طرح نوروزی از ۲۰ اسفند پارسال تا ۱۶ فروردین تصادفات منجر به فوت در جاده های استان ۶۰ درصد کاهش یافت.

عباس مهاجربسطامی افزود: همچنین میزان تصادفات جرحی و خسارتی در این مدت  نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب ۵۷ و ۵۴ درصد کاهش داشته است.

**

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: میزان تردد از ۴ جاده ورودی استان (توسکستان، خوش‌ییلاق، تنگراه و نوکنده) از اول تا ۲۲ فروردین امسال ۲۰۳ هزار و ۵۲۴ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد کاهش داشت.

براساس گزارش سامانه‌های تردد شمار این مرکز، بیشترین تردد ثبت شده در این مدت، مربوط به مسیر علی‌آباد کتول به گرگان با ثبت ۱۸۲ هزار و ۲۶۷ مورد تردد بود.

**

فرماندار گمیشان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۰ هزار ماسک تولیدشده در ۳ کارگاه نیروهای جهادی و ۵ بسته حمایتی میان نیازمندان شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.