به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید موسی حسینی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارکرد: پشتیبانان سلامت در بسیج استان با همکاری خیران، ۵۲۴ هزار قطعه ماسک را براساس شروط و ضوابط دانشگاه علوم پزشکی گلستان تهیه و برای استفاده در بخش های مختلف استان مبادرت به توزیع آن کردند.

وی با اشاره به نقش آفرینی واحد بسیج طلاب و روحانیون در امر بیماری کرونا، گفت: خوشبختانه اقدامات جهادی و خودجوش طلاب در امر تغسیل و دفن اموات آثار مثبتی در جامعه بر جای گذاشت و بخشی از تالمات روحی خانواده های جان باخته بر اثر کرونا را کاهش داد زیرا قبل از ورود طلاب اموات صرفاً با تیمم خاکسپاری می شدند که گلایه هایی در این مورد مطرح شده بود.

حسینی بیان کرد: تعداد ۱۲۵ پرستار، پزشک و کارشناسان مربوط در سپاه و بسیج در امر مهار کرونا به صورت میدانی حاضر بودند و ۴۵ نفر از این افراد هم با پیوستن موقت به کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی همراهی و همکاری موثری را داشتند.

جانشین سپاه نینوای گلستان با اشاره به ضرورت ضدعفونی معابر و سطوح در شهر گفت: بسیج و سپاه تا زمانی که براساس تشخیص دانشگاه علوم پزشکی عملیات ضدعفونی شهر ها و روستاها ضروری باشد در میدان خواهند بود.

حسینی بیان کرد: گروه های جهادی بسیج هم در این مدت افراد بی بضاعت را شناسایی و کالا های بهداشتی و اقلام ضروری غذایی را در بین محلات حاشیه ای شهرها توزیع کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.