به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز جمعه در حاشیه کارگروه پیشگیری و شناسایی ویروس کرونا در خوزستان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در نشست امروز تفاهم نامه‌ای میان قرارگاه جهادی شفا و مرکز بهداشت خوزستان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای بسیج در جهت ارتقای سلامت جامعه امضا شد که در آن ۵۲۳ نفر در سطح خوزستان در زمینه سالم‌سازی مشارکت می‌کنند.

وی افزود: ۵۲۳ بسیجی با هدف غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی، ۴۵۴ نفر در قالب تیم مراقبان سلامت ، سه هزار و ۲۶۸ نفر در قالب تیم های غربالگری و ۵۰۰ تیم ضدعفونی و گندزدایی در سطح خوزستان در قالب این تفاهنامه ساماندهی شدند.

جانشین قرارگاه جهادی شفا در خوزستان ادامه داد: شتاب بخشی به ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی از اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که با استفاده از ظرفیت حداکثری گروه های جهادی و بسیج، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این اقدامات در حوزه تولید و توزیع اقلام بهداشتی نیز برنامههای موثری در دستور کار است و در صورت نیاز بر ظرفیت کارگاه‌های تولیدی نیز افزوده خواهد شد.

جانشین قرارگاه جهادی شفا گفت: تجلیل از پرستاران و پزشکان نیز که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا شبانه‌روز تلاش می‌کنند از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرارگاه جهادی شفا قرار دارد.

توجه به غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان، در بحث بسیج ملی کنترل این بیماری از همان ابتدا نیروهای بسیج و سپاه را در کنار خود قرار دادیم و تاکنون نیز فعالیت این گروه‌های بسیجی و جهادی برای مهار این ویروس تاثیرگذار بوده است.

سید مهدی حسینی زاده افزود: یکی از فعالیت های مهم در این روزها بحث غربالگری، مراقبت و سالم سازی است که این تفاهم نامه با هدف شکل‌گیری و آرایش دقیق‌تر نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی بین مرکز بهداشت و قرارگاه شفا امضا شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات متفاوت در خوزستان برای مهار ویروس کرونا استفاده از ظرفیت بسیج در سطح ادارات استان برای کنترل مسایل بهداشتی و انتقال اطلاعات لازم بهداشتی ، گندزدایی و تهیه و ارسال فهرستی از آخرین وضعیت سلامت کارکنان و خانواده‌های آنهاست.

وی بیان کرد: اکنون در هر مرکز جامع سلامت خوزستان یک پایگاه کووید ۱۹ با حضور یک کارشناس و سه نفر از بسیجیان پیش‌بینی شده که بر اساس چک لیست‌های مخصوص، سلامت افراد مناطق مختلف و آخرین وضعیت بهداشت محیط های مورد نظر بررسی و در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) ثبت می‌شود.

حسینی زاده گفت: انتظار داریم با مشخص شدن تعداد دقیق نیروهای بسیجی در کنار تیم‌های مراقبت و غربالگری مرکز بهداشت، بتوانیم وضعیت بهداشت و سلامت مناطق را به خوبی مدیریت کنیم.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.