عبدالرضا چراغعلی امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و خود اظهاری‌ها حدود ۸ درصد از کارمندان گلستان بدلیل ضرورت کارهای اداری و مواجهه زیاد با ارباب رجوع به کرونا مبتلا شدند که در بین آنها شماری از مدیران استان در سطوح مختلف نظیر معاون استاندار، فرماندار و غیره هستند.

استان گلستان در مجموع ۶۵ هزار نفر کارمند به معنای عام آن اعم از ادارات دولتی، بانک و بیمه، نیروهای مسلح و غیره دارد.

وی گفت: تاکنون سه نفر از مدیران و کارشناسان ارشد گلستان شامل مدیرکل تامین اجتماعی، معاون فرماندار آزادشهر و رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی گرگان که از پزشکان زبده بود بر اثر کرونا جان خود را در راه خدمت به مردم تقدیم کردند.

چراغعلی با گرامیداشت شهدای سلامت به ویژه پزشک فقید عبدالله عباسی رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: با وجود آنکه گلستان یکی از سخت‌ترین شرایط را در کشور داشت اما امروز در مقایسه با برخی استان‌های پرمساله وضعیت قابل قبول‌تری دارد.

وی گفت: در عین حال هنوز شرایط حساس است و نگران خیزش پنهان کرونا در گلستان هستیم که در آن صورت با وسعت و گسترش شیوع بیشتری مواجه خواهیم شد و طبیعتا کار کنترل را سخت‌تر می کند.
معاون استاندار تاکید کرد: باوجود گستردگی و پرشمار بودن نقاط گردشگری گلستان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در روز سیزده بدر تمام دهیاران روستاها به ویژه نقاط هدف گردشگری استان مکلف به مسدودسازی ورودی روستاهای خود شدند.

چراغعلی گفت: به منظور جلوگیری از حضور مردم در طبیعت طرح جلوگیری از خروج خودرو از شهرها از صبح فردا /سه‌شنبه/ در سراسر گلستان اجرایی خواهد شد ضمن اینکه بر پایه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ۵۷ نقطه از مبادی ورودی و خروجی استان کنترل‌های لازم صورت گرفته و فقط در روز دوم طرح بیش از ۳ هزار خودرو برگشت داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف باور داریم برخوردهای قهری و سخت گیرانه فقط ۲۰ درصد اثرگذار است و ۸۰ درصد دیگر برای جلوگیری از شیوع و کنترل کرونا رفتارهای مردم را شامل می شود.

معاون استاندار گلستان یادآور شد: فعالیت برخی ادارات در این روزها ضرورت داشته و امکان تعطیلی آنها وجود ندارد از همین روی ابتلای برخی کارمندان و مردم محتمل است که در این رابطه هم مدیریت امور توسط شهروندان بهترین راهکار برای پیشگیری است.

چراغعلی بار دیگر یاد و خاطره مدیران و کارمندان فقید گلستان که بر اثر کرونا فوت کردند را گرامی داشت و یادآور شد: شماری از کارکنان دولت و نیروهای پزشکی و عوامل درمانی استان در بیمارستان یا منزل بستری هستند.

رییس شورای اطلاع رسانی گلستان با قدردانی از آنچه که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مطلوب رسانه‌های استان در خصوص کرونا نامید، اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد متاسفانه حدود ۱۵ درصد از افراد جامعه نکات پیشگیرانه و توصیه ها را رعایت نکرده اند که رفع این نقیصه هم همت بیشتر رسانه ها را می طلبد.

گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۸۰ نفر گلستانی بر اثر کرونا جان باختند همچنین افزون بر ۳۵۰ نفر از کادر درمانی استان اعم از پزشک، پرستار و غیره به این ویروس آلوده شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.