به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران استان همدان با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با تمام قوا ادامه می‌دهیم، گفت: مجموعه مدیریتی استان شروع خوبی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته و تا کنون اقدامات مؤثری در جهت حفظ سلامت مردم همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش و جدیت فرمانداران استان همدان در اجرا و نحوه نظارت بر آن قابل تحسین است، گفت: حفظ سلامت مردم ایجاب می‌کند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت و قدرت تداوم یابد.

فرمانداری‌ها باید بر تمام ایستگاه‌ها و نیروهای مراقبت سلامت حوزه‌های خود، نظارت داشته باشند شاهرخی با تاکید بر اینکه فرمانداری‌ها باید بر تمام ایستگاه‌ها و نیروهای مراقبت سلامت حوزه‌های خود، نظارت داشته باشند و به طور مستقیم جزئیات طرح را بررسی و به استانداری گزارش کنند، گفت: استقرار ایستگاه‌های کنترل و نیروهای مراقبت سلامت در سطح شهر، باید به طور شبانه‌روز باشد.

استاندار همدان افزود: فرمانداران استان همدان برای حفظ سلامت روانی جامعه، تمام اقدامات انجام شده در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و غربال‌گری را اطلاع رسانی کنند.

شاهرخی با بیان اینکه فرمانداران در انجام غربال‌گری باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم خیالشان راحت و خاطرشان جمع باشد، گفت: باید تمام مراحل حمایت، پیگیری و نظارت بر طرح فاصله‌گذاری و غربال‌گری مستند باشد.

وی با بیان اینکه به همت دانشگاه علوم‌پزشکی و فرمانداران و دیگر دست‌اندرکاران ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس استان همدان رتبه نخست غربال‌گری را به دست آورد، گفت: شهرستان نهاوند در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، در سطح کشور خوش درخشید.

استاندار همدان با بیان اینکه در حفاظت سلامت و امنیت زندان‌ها تمهیدات لازمی در سطح استان اندیشیده شده است، گفت: همدان مشکلی در زندان‌ها ندارد و برای حفظ سلامت و امنیت زندانیان اقدامات لازم انجام شده است.

شاهرخی با بیان اینکه توصیه می‌شود مردم همچنان در خانه‌های خود بمانند و از انجام ترددهای غیر ضرور خودداری کنند، گفت: فرمانداران برای روز طبیعت طرح محدودسازی را انجام و بر ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها نظارت جدی داشته باشند.

اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان همدان تعطیل است

وی با بیان اینکه اعلام می‌شود تمام اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان همدان به طور جد تحت کنترل بوده و تا پایان طرح تعطیل هستند، گفت: به برخی از افراد که توصیه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی را نادیده می‌گیرند اجازه داده نمی‌شود با سلامت مردم بازی کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بخشداری‌ها از ظرفیت دهیاران در انجام طرح فاصله‌گذاری نهایت استفاده را ببرند، گفت: فعالیت فرمانداران در انجام طرح نظارت و نتایج اقدامات آن بررسی می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه تدفین اجساد با لحاظ دقیق پروتکل وزارت بهداشت انجام شود و باید به گونه‌ای اقدام شود مردم مشکلی در تأمین مواد خوراکی و مایحتاج خود نداشته باشند، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، احزاب و هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز باید در این شرایط فعال شده و در انجام طرح همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.