امیرعلی تجری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خدمات موسسه کنشگران توسعه پارس، با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در زمینه رسالتی که در حوزه کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل و اقشار آسیب پذیر داریم، تصمیم گرفتیم خدمات بهداشتی تغذیه ای را برای جامعه هدف خود ارائه دهیم.

وی افزود: در بخش بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری با کمک نیروهای داوطلب و کمک های مالی خیرین توانستیم بسته های بهداشتی را آماده کنیم و همزمان با تولید این بسته ها، مسائل بهداشتی را به کودکان آموزش بدهیم که عموماً از سطح آگاهی و سواد کمتری هم برخوردار هستند و به خاطر همین موضوع نکات بهداشتی کمتری را رعایت می کنند.

مسئول موسسه کنشگران پارس گفت: ما در مرحله اول ۲۰۰ بسته بهداشتی که شامل ماسک، دستکش، ضدعفونی کننده و یک پک کامل از اقلام شوینده مثل شامپو، مایع دستشویی، پودر لباسشویی، صابون و وایتکس و…تهیه کردیم و در گرگان و مناطق حاشیه شهر گرگان بین خانواده های کودکان کار و خانواده های آسیب پذیر توزیع کردیم و همزمان با کمک نیروهای داوطلب، مسائل بهداشتی را به کودکان و خانواده های آنها آموزش دادیم.

وی بیان کرد: در مرحله دوم ۱۰۰ بسته بهداشتی برای روستای محروم سلمان فارسی که در پنج کیلومتری گنبد هست، ارسال و مسائل بهداشتی در حد مقدماتی به کودکان و خانواده های آنها آموزش داده شد.

تجری تصریح کرد: خیلی از این افراد چون از قشر ضعیف جامعه هستند معمولاً از لحاظ تغذیه تامین نمی شوند و این باعث می شود سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند لذا بسته های غذایی هم برای تقویت جسمانی این افراد و هم برای اینکه بسیاری در این برهه نمی توانند کار کنند (مثل بچه های کار و زباله گرد)، بین آنها توزیع شد.

مسئول موسسه کنشگران پارس گفت: مرحله اول بسته های غذایی توزیع شده و در مرحله دوم بستگی به میزان کمک ها، قرار است ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسته آماده شود.

وی ادامه داد: بسته های اول در مناطق محروم فاضل آباد، قزاق محله و بعضی مناطق گرگان توزیع شد و مرحله دوم بیشتر در خود حاشیه گرگان توزیع می شود.

تجری اضافه کرد: ما با معاونت بهداشتی در ارتباط هستیم و محتوا را از آنها می گیریم. نیروهای داوطلب هم عمدتاً جوان های تحصیل کرده هستند و آموزش مقدماتی دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش این نیروها در برنامه و فضای مجازی بود ولی به خاطر شیوع بیماری، از دور هم بودن معذور بودیم، لذا آموزش‌ها به زبان ساده در فضای مجازی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.