استاندار گلستان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در استان، فعالیت معادن زغال‌سنگ استان تا ۱۰ فروردین سال آینده تعطیل است.

هادی حق‌شناس خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از حضور مردم در بازارچه‌های مرزی در ایام تعطیلات نوروز، فعالیت این بازارچه‌ها در شهرهای بندرترکمن و اینچه‌برون تعطیل شد.

**

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با تاکید بر پرهیز و خودداری از هرگونه سفر در ایام نوروز گفت: با مشارکت نیروهای داوطلب این جمعیت در کنار فرمانداری‌ها و شبکه بهداشت استان، در پنج خروجی استان تب‌سنجی انجام شده و از خروج افراد دارای علایم اولیه این ویروس جلوگیری خواهد شد.

**

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: این سازمان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش حجم مراجعات مردم به ادارات کل، دفترچه‌های بیمه سلامت را تا پایان فروردین سال آینده تمدید کرد.

مهرداد کمانگری افزود: همچنین داروهای پرونده‌ای بیماران شیمی درمانی و بیماران نیازمند به انسولین تا سه ماه تمدید شده و نیاز به مراجعه حضوری این افراد نیست.

**

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای مقابله با جنگ روانی و مخرب در فضای مجازی و هجمه‌ای که علیه روحانیون و هیات‌های مذهبی و سایر نهادهای انقلابی شده، پویش "به توان ما" (اطلاع رسانی، امدادرسانی و آموزش همگانی) با مشارکت این اداره و قرارگاه مردمی سلامت ستاد مبارزه با کرونا در استان راه اندازی شد.

**

مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: از زمان شیوع کرونا به دلایلی مانند حضور بیشتر مردم در خانه و اجرای طرح آموزش از راه دور دانش آموزان، مصرف اینترنت در استان ۲ برابر شد.

**

رییس انجمن ویروس‌شناسی ایران گفت: ۶۵۰ نمونه مشکوک به ویروس کرونا در آزمایشگاه تخصصی استان گلستان پاسخ داده شد.

**

 راهداران گلستان که هر ساله ارایه خدمات به مسافران نوروزی را با استفرار در راهدارخانه های استان از ۲۵ اسفند ماه آغاز می کردند، امسال با شیوع ویروس کرونا در آستانه سال نو و تعطیلی ستاد سفر نوروزی، خدمات خود را در اختیار دستگاه های مرتبط مقابله با این بیماری قرار دادند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در این ارتباط گفت: ظرفیت راهداران استان در سه محور اصلی ورودی شامل جنگل گلستان شهرستان گالیکش در مسیر خراسان شمالی، بندرگز در مسیر مازندران و خوش ییلاق شهرستان آزادشهر در مسیر شاهرود برای مشارکت در تست تب سنجی سرنشینان خودروها در مقابله با کرونا بسیج شده است.

**

رییس سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت که مجوز هزینه کرد ۲۵ صدم درصد منابع تخصیص یافته از اعتبارات عمومی دستگاه های اجرایی مشمول اعتبارات هزینه ای از محل بودجه ای استان با اولویت مقابله با شیوع ویروس کرونا داده شد.

عابدی اضافه کرد: این مجوز از ۲۴ اسفند به دستگاه های اجرایی استان اعلام شد.

**

رییس پلیس فتا گلستان در خصوص کلاهبرداری‌های ایام شیوع کرونا در استان از طریق فضای مجازی هشدار دادو گفت: برخی سودجویان و کلاهبرداران در قالب جمع آوری کمک و حمایت از بیماران کرونایی و تهیه اقلام بهداشتی در فضای مجازی دست به کلاهبرداری می زنند.

**

امام جمعه گنبدکاووس درشرق استان گلستان از مردم خواست با رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و عمومی و نیز ماندن در خانه، حلقه واسطه‌ای برای انتشار ویروس کرونا نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابیا اظهار داشت: بیرون نیامدن از خانه به جز برای انجام موارد ضروری، شستن مرتب دست‌ها بویژه قبل از خوردن غذا یا چایی و ضدعفونی میزکار و سطوحی در خانه که احتمال سرایت ویروس کرونا در آن وجود دارد، کار سختی نیست و همه باید آنرا رعایت کنند.

تاکنون ۹۲ نفر در گلستان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.