به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر یکشنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: متأسفانه در طی بیست روز اخیر بخشنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان بسیار ضد و نقیض بوده است و استان‌ها را در مواجهه با اخذ تصمیم‌های دشوار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: علی رغم احترام نسبت به تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اما باید توجه کرد که شرایط برخی از استان‌ها با استان مجاورشان بسیار متفاوت بوده و بهتر است که اختیار به استان‌ها داده شود و بر اساس تجارب آن‌ها الگو سازی بومی شود چرا که قرارگاه‌های پدافند زیستی تشکیل شده با الگو سازی بومی مختص هر استان بهتر می‌توانند مشکلات را حل و برای آن چاره اندیشی کنند.

آقازاده گفت: ملاک تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان‌ها باید مصوبات قرارگاه‌های پدافند زیستی استان مرکزی باشد بر همین اساس در ایام نوروز در مبادی ورودی و خروجی استان باید تیم‌های لازم استقرار پیدا کنند.

وی افزود: تیم‌های استقرار استان باید با استفاده از ملزوماتی مانند تب سنج و سایر اطلاعات مربوطه بیماران مشکوک به ویروس کرونا را شناسایی و سپس به مراکز درمانی انتقال دهند.

استاندار مرکزی ضمن مهم برشمردن حفظ سلامتی انسان‌ها تاکید کرد: این تیم‌ها باید از ورود افراد و مسافرین غیر بومی که قصد عزیمت و اسکان در استان مرکزی دارند به شدت خودداری کنند و امسال در راستای مقابله با ویروس کرونا و اهمیت حفظ جان انسان‌ها به هیچ وجه پذیرای مهمان در استان نخواهیم بود.

آقازاده در ارتباط با توزیع میوه شب عید گفت: مقرر شده است، از فردا ۲۶ اسفندماه توزیع میوه شب عید در استان صورت پذیرد اما با این تفاوت که به منظور جلوگیری از تراکم و تجمع مردم در مکان‌های گسترده‌تری این عرضه صورت می‌پذیرد و امیدواریم بدون ایجاد تجمعات شاهد توزیع خوب میوه شب عید در سطح استان باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی سازمان صمت استان مرکزی میوه امسال از کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است و قیمت گذاری آن بر اساس قیمت اعلام شده از تهران می‌باشد.

استاندار مرکزی پیرامون راه اندازی نقاهتگاه‌ها در استان گفت: با توجه به اینکه شمار بیماران بهبود یافته این بیماری در استان رو به افزایش است و به دلیل اینکه امکان پذیرایی از آن‌ها در بیمارستان‌ها وجود ندارد، برای مراقبت بیشتر می‌بایست در نقاهتگاه‌های سطح استان که توسط سپاه و دانشگاه علوم پزشکی برای آن‌ها فراهم شده، استقرار پیدا کنند که در این راستا عصر امروز اولین نقاهتگاه شهر اراک با حضور ۶۰ بیمار بهبود یافته راه اندازی شد.

آقازاده با اشاره به حضور ارتش در کنار قرارگاه پدافند زیستی استان‌ها بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در این راستا نیز یک نقاهتگاه دیگر توسط نمایندگی ارتش در استان راه اندازی خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود با وجود این نقاهتگاه‌ها شرایط بهتری برای بیماران و مردم ایجاد شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم شرایط در استان به گونه‌ای پیش رود که به سمت ثبات و کاهش این بیماری حرکت کنیم و ظرف دو هفته آینده اخباری را مبنی بر کنترل و شکست بیماری کرونا در استان داشته باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به جمع آوری دست فروشان از سطح شهر طی روز گذشته با همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی و همچنین تعطیلی بازار و اصناف غیر ضرور استان از امروز اظهار کرد: این قبیل اقدامات آثار خوبی را به همراه داشت به طوری که باعث کاهش جمعیت مردم در خیابان‌های سطح شهر شد. اما شب گذشته با انتشار شایعه‌ای مبنی بر تعطیلی تمامی مغازه‌هایی که اقلام ضروری را عرضه می‌کنند، تراکم کاذب ایجاد شد و به نظر می‌رسد عده‌ای می‌خواهند با شایعه پراکنی سردرگمی در مردم ایجاد کنند. باید گفت تنها اصناف غیر ضرور که مراجعه مردم به آن‌ها بسیار اندک بوده، در استان بسته و تعطیل شده است.

آقازاده افزود: فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در استان به هیچ عنوان بسته نمی‌شود و به ساعات کاری آن‌ها در صورت نیاز افزوده می‌شود و نیازی نیست مردم و شهروندان برای تأمین نیازهای ضروری عجله داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.