امیر شیر توماج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شناسایی افرادی که از سایر شهرستان های آلوده وارد شهر می شوند، از اهمیت خاصی برخوردار است و این افراد اگر علائمی دارند، باید به خانه های بهداشت در شهرستان خود مراجعه کنند تا از نظر ویروس کرونا مورد بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به تدابیری که برای پیشگیری و کنترل ویروس در این شهرستان انجام شده است، بیان کرد: اولین مرحله ضد عفونی، گند زدایی و سم پاشی معابر در سطح شهر آق قلا صورت گرفته است و مراحل بعدی هم انجام خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران آق قلا اظهار کرد: همچنین کار گند زدایی و سم پاشی در تمامی روستاهای این شهرستان صورت گرفته است.

توماج با بیان اینکه آگاه سازی و آموزش در پیشگیری از کرونا برای مردم بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: برای این امر ما به تمام مطب های دندان پزشکی، پزشکان و آرایشگاه ها اعلام کردیم تا با تعیین وقت قبلی افراد را بپذیرند.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش کردیم تا مراکز تجمع مردم از جمله بازارهای هفتگی و مراکز بازی های رایانه ای را تعطیل کنند.

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: کلیه بانک ها و ادارات نیز روزی چند بار باید کار ضد عفونی را انجام دهند و همچنین دستگاه های خود پرداز نیز باید به صورت مداوم ضد عفونی گردند.

وی افزود: تمام قهوه خانه ها و مراکز فروش قلیان نیز در این شهرستان تعطیل گردیده است.

توماج با عنوان اینکه مردم باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، ابراز کرد: هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و مطمئن هستیم مردم این شرایط را نیز همانند دیگر مشکلاتی که به وجود آمده بود پشت سر خواهند گذاشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.