منصور طعنه‌گنبدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضدعفونی این مکان‌ها مطابق با دستورالعمل شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با ترکیب ماده شوینده (وایتکس) و آب از ۴۸ ساعت گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن معابر شهری پرتردد، بوستان‌ها و وسایل بازی کودکان در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی به صورت یک روز در میان و یا هر دو روز یک بار انجام می‌شود، افزود: ضدعفونی کردن سایر اماکن عمومی، بانک‌ها، ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و آژانس‌های تلفنی نیز هر روز انجام می‌شود.

طعنه‌گنبدی اضافه کرد: در چند روز گذشته مقدار یک هزار و ۱۲۰ لیتر مایع شوینده (وایتکس) برای ضدعفونی کردن مکان‌های ذکر شده مصرف شده و دو هزار لیتر دیگر هم خریداری و انبار شده تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۴۵ نفر از نیروهای خدماتی شهرداری در قالب ۱۵ تیم با استفاده از برخی ماشین‌آلات شهرداری یا کرایه شده از بخش خصوصی که مجهیز دستگاه پخش محلول ضدعفونی کننده هستند و همچنین با استفاده از سمپاش‌های کوله‌ای و تلمبه‌ای اقدام به ضدعفونی مکان‌های پیش بینی شده می‌کنند.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر شهری فعلا مربوط به معابر شلوغ و پرتردد است و در روزهای آینده سایر معابر فرعی شهری هم ضدعفونی می‌شوند.

طعنه‌گنبدی همچنین از خرید چهار هزار بسته بهداشتی شامل دستکش، مایع ضدعفونی کننده دست و ماسک با هزینه دو میلیارد ریال با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط شهرداری گنبدکاووس خبر داد و گفت: این بسته‌ها میان اهالی چند محله آسیب‌پذیر و طرح بازآفرینی شهری گنبدکاووس شامل "سیدآباد، بدلجه، مدرسی و چای‌بویین" توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش نخست بسته‌های بهداشتی به تعداد هزار و ۵۰۰ بسته از امروز بین محلات هدف اعلام شده و با دریافت کد ملی هر خانوار توزیع می‌شود، افزود: بقیه بسته‌ها نیز به مرور بین شهروندان توزیع می‌شود.

طعنه‌گنبدی با تاکید برضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی توسط شهروندان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، از آنها درخواست کرد تا حتی‌المقدور از ترددهای غیرضرور در شهر پرهیز نمایند.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و حدود دو هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.