وحید مقدم‌سلیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از همان ابتدا، کارگروهی تحت عنوان پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری در شهرداری قزوین آغاز به کار کرده و تاکنون نیز اقدامات قابل توجهی از جمله ضدعفونی کردن ادارات تابعه و سرویس‌های بهداشتی سطح شهر به صورت روزانه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به همراه توزیع دستکش، ماسک، ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده در بین کارکنان شهرداری، تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در آرامستان شهرداری و ضدعفونی کردن تمامی تجهیزات از جمله غسالخانه و سردخانه‌ها و همچنین آمادگی کامل در زمان وقوع بحران با مشارکت مرکز بهداشت به انجام رسیده است.

مقدم‌سلیمی اضافه کرد: تمامی خانه‌های فرهنگ، فرهنگسراها، قرائت خانه‌ها، کتابخانه‌ها، اماکن ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین به همراه دانشگاه علمی و کاربردی این مجموعه تا پایان تعطیلات نوروزی تعطیل شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی نیز مجموعه مدیریت شهری با قرار دادن فضاهای مناسب جهت نصب اطلاعیه‌های آموزشی و هشدار دهنده با موضوع پیشگیری از ابتلا به ویروی کرونا، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در تابلوهای تبلیغاتی، بیلبردها و تقاطع‌های غیرهمسطح اقدامات لازم را از چند روز گذشته به عمل آورده است.

این مسوول خدمات شهری یادآور شد: در عین حال نیز عملیات مستمر و روزانه گندزدایی ایستگاه‌ها و خودروهای جمع‌آوری و حمل زباله در دستور کار جدی قرار دارد و به ۶۰۰ پاکبان تحت نظارت نیز وسایل پیشگیری از جمله ماسک و دستکش داده شده است.

مقدم سلیمی با اشاره به تعطیلی بازیگاه کودک الغدیر، تصریح کرد: روزانه ۲۲۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسی شهرداری قزوین گندزدایی شده و کار ضدعفونی کردن پنج هزار دستگاه تاکسی سطح شهر نیز از سوی این سازمان آغاز شده و از طریق پیامک از رانندگان آنها درخواست شده تا برای دریافت دستکش و ماسک به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.