مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز سه شنبه در نشست با مسوولان ستادی این اداره درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان هرمزگان، اظهار کرد: این اقدام با توجه به توصیه‌ها و تاکیدهای مسوولان بهداشتی این استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ حسین مهدیان ادامه داد: با توجه به تشرف روزانه هزاران نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان،هر روز در نوبت‌های مختلف سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند، همچنین کفشداری‌ها ضدعفونی، کیسه‌های نگهداری کفش زائران جمع‌آوری، کفش‌ها در کفشداری‌ها نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: درهای ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح‌های مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زائرسراها به‌طور دائم و در بازه‌های زمانی مناسب ضدعفونی شوند و نسبت به ضدعفونی کردن کتب ادعیه و کتابخانه‌های قفسه باز و امانی بقاع متبرکه نیز اقدام ها لازم انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ابراز داشت: در صورت امکان و موجود بودن ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار، این اقلام بهداشتی از طرف هیئت‌امناء امامزادگان و بقاع متبرکه تهیه و به‌صورت رایگان در دسترس زائران قرار گیرد.

همچنین از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه برای آگاهی‌بخشی عمومی در راستای کاهش و جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا استفاده شود.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، چند مورد مشکوک به کرونا در استان تحت نظر هستند و نمونه برداری از آنها انجام شده که تا به امروز آزمایش یکی از آنها منفی اعلام شده است.

همچنین طبق آمارهای اعلام شده ۹۵ نفر در کشور درگیر کرونا شده‌اند و این بیماری تا کنون منجر به فوت ۱۵ نفر در ۱۳ استان کشور شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.