به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ محمدرضا قدیر روز پنجشنبه در این زمینه افزود: نیازی به استفاده از ماسک توسط همه مردم نیست،‌ بلکه افرادی که با بیمار در ارتباط هستند ازجمله همراهان و کادر پزشکی و یا افرادی که مشکوک به این ویروس هستند باید از ماسک استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست، ولی مراقبت و رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از همه‌گیری بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت گرفته ۲ مورد منجر به فوت و آزمایش‌ها اولیه مشخص شد که این ۲ تَن ازنظر کرونا مثبت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این‌که مردم باید آرامش داشته باشند، اظهار کرد: مردم دست‌های خود را مرتبط شستشو کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

بیمارستان کامکار قم به‌عنوان محل قرنطینه و مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا و بیمارستان فرقانی به‌عنوان محل قرنطینه بعدی در صورت نیاز، مشخص‌شده است.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده است، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.