حسین پور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شکایت های اینترنتی ثبت شده مردم از داروخانه در دست بررسی و اقدام است.

امروز در فضای مجازی عکسی با عنوان پلمب یک داروخانه در شهر فاضل آباد به علت گرانفروشی و احتکار ماسک و ژل ضد عفونی کننده منتشر شد اما مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از آن اظهار بی اطلاعی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان در ادامه گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات نظارتی دراین حوزه تشدید شده که هدف از آن کنترل و نظارت بر داروخانه‌ها و واحدهای صنفی عرضه و تولید کننده مواد بهداشتی است.

حسین پور از مردم خواست که هرگونه گران فروشی یا احتکار در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از طریق شماره های ۱۳۵ و ۱۱۱ به تعزیرت حکومتی اعلام کنند.پ

روز گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ایرنا گفته بود: ۱۸ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۵ نفر از این افراد نامساعد است.

سراج‌الدین عارف‌نیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتاق‌های ایزوله تنفسی، پیش بینی تخت‌ مورد نیاز و تامین ماسک و مواده ضدعفونی کننده به مقدار کافی از جمله این تمهیدات است اما راهکار اصلی جلوگیری از گسترش ویروس، رعایت مسائل و نکات بهداشتی توسط مردم است.

وی گفت: مثبت بودن ابتلا به کرونا مشروط به اعلام جواب آزمایش از تهران است و تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ این آزمایش ها به استان ارسال خواهد شد.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید-۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت چین امروز دوشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به ۲ هزار و ۵۹۲ تن افزایش یافته است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده است.

 ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.