محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ با توجه به توافق های انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع ماسک معمولی و فیلتر دار تنها از طریق وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: اکنون واحدهای تولید ماسک به صورت سه شیفته فعال شده اند که پس از رسیدن تولید این واحدها به حد نصاب و دپوی سازماندهی شده، به وزارت بهداشت تحویل شده تا ماسک های معمولی را با قیمت مصوب هر عدد ۴۱۰ تومان به مردم عرضه کند.

وی تصریح کرد: نظارت بر توزیع این ماسک ها و شرایط تعادلی بازار نیز بر عهده بازرسان سازمان صمت و نهادهای مربوطه می باشد تا با انجام گشت های مشترک از هرگونه قانون شکنی در بازار توزیع ماسک جلوگیری شود.

صفی خانی تاکید کرد:  هرگونه اقدامی خارج از این روند قاچاق خواهد بود و با متخلفان برخورد جدی می شود.

امروز دوشنبه ۳۰ هزار عدد ژل ضد عفونی کننده برای مقابله با کرونا ویروس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد.

همچنین سه کارخانه تولید الکل استان نیز بر حسب نیاز سه شیفته فعال هستند و پیش بینی می شود با همکاری مردم و توزیع مناسب این اقلام، بازار الکل و ژل در استان به زودی سامان یابد که در این راستا به تمامی داروخانه ها و واحدهای تولید الکل و ژل استان اعلام شده تمامی موجودی خود را تا پایان هفته جاری عرضه کنند.

به گفته صفی خانی توزیع این اقلام طی هفته آینده بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود و صمت استان پیشنهاد داده این  مهم توسط خانه های بهداشت انجام شود چراکه اطلاعات سلامت و شرایط جسمانی شهروندان در این مراکز وجود دارد و می توان اقلام بهداشتی را با اولویت افراد در معرض خطر بالا و همچنین با ساماندهی دقیق عرضه کرد.

تاکنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس در لرستان تایید نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.