به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله عابدی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در سال های اخیر و در سفر هیئت دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، توجه ویژه ای به پروژه های مهم و محوری استان شده است.

وی با بیان اینکه تمام مصوبات برگرفته از اسناد توسعه ملی است، افزود: برای اجرای پروژه ها به زیرساخت هایی در زمینه آب و انرژی نیاز داریم و باید مقدمات ورود سرمایه گذار را فراهم کنیم.

عابدی ادامه داد: در سفر سال ۹۵ رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ۴۲۰ میلیارد تومان پروژه مصوب شد که ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. بیش از ۴۵ درصد اعتبارات درحوزه زیربنایی و ۴۱ درصد هم در بخش تولیدی بود.

عابدی بیان کرد: به عنوان مثال یکی از پروژه ها، در بخش زیربنایی سایت پرورش میگو بود که در زمینه تأمین آب ۲۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۳۶ برای ایجاد کانال به آن اختصاص یافت و از دیگر پروژه ها اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی بود.

وی با تأکید بر حل مشکلات گمرک و راه آهن اینچه برون، گفت: مقدمات کار برای استفاده از گمرک اینچه برون و راه آهن فراهم شده و اگر مشکلات آن برطرف شود می تواند در واردات و صادرات و تولید ناخالص ملی اثرگذار باشد.

ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان

عابدی تصریح کرد: در سفر اخیر نوبخت به استان، تفاهم نامه ای برای ساخت سه هزار مسکن محرومان در گلستان بین استانداری، برنامه و بودجه و رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد منعقد شده و کلنگ آن با حضور روسای مذکور در روستای سقریلقی آق قلا به زمین خورد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است، افزود: امیدواریم که با تخصیص به موقع اعتباراتای واحدها در دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان اظهارکرد: عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی اولویت دار استان هم شروع شده و برای این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۹۹ اختصاص خواهد یافت.

عابدی با اشاره به اینکه تکمیل سالن ۶ هزار نفره گرگان نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این سالن اختصاص یافت که می تواند در تسریع پروژه به ما کمک کند.

وی در خصوص اعتبار سیل توضیح داد که مجموع خسارت های برآورد شده چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

عابدی همچنین از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به موزه دفاع مقدس خبرداد و گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه هم ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم اختصاص یافت و این پروژه در هفته دولت سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه موزه روستایی قرق هم پنج میلیارد تومان پیش بینی شد، توضیح داد که فاز اول این پروژه دهه فجر ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

عابدی اظهارکرد: ساخت سه بیمارستان در گمیشان، رامیان و گالیکش شروع شد و از ظرفیت اعتبارات متوازن در آن استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان طالقانی هم در سال ۹۹ آغاز و ۲۰۰ تخت بیمارستان دارد و در محدوده زنگیان ساخته خواهد شد.

عابدی در خصوص بیمارستان جایگزین پنج آذر هم گفت: برای این بیمارستان تاکنون ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و در سفر هیئت دولت به استان ۴۵ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.