به گزارش ایرنا، مسعود برومند روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در راستای شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان‌ها بر اساس اسنادی مانند سیاست‌های برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان آغاز و بر اساس آن مزیت‌های هر استان برای سرمایه گذاری مشخص می شود.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت دانشگاه‌های معین هر استان، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه کشور، شورای علوم، تحقیقات و فناوری و گروه‌هایی از دانشگاه‌ها در حال اجراست.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در استان بوشهر با توجه به شرایط موجود، بر طرح‌هایی در حوزه شیلات، دریا و انرژی تمرکز و شرکت‌های فعال در این بخش ها حمایت می شوند.
برومند یادآور شد: یکی از ساز وکار‌های طراحی شده برای حمایت از شرکت‌ها استفاده از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی است به نحوی که این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان حمایت و تا 50 درصد در سرمایه گذاری آن‌ها مشارکت می کند.
وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های پارک‌ها، شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت سرمایه آن‌ها به سمت کار‌های نوین و اقتصاد دانش بنیان است.
برومند گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می‌کند با ایجاد تعامل میان پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها، زمینه تبدیل طرح‌های پژوهشی به محصول را فراهم کند.
برومند یادآور شد: علاوه بر این امسال سازوکاری طراحی شده که از یافته‌های پژوهشی نیز استفاده بیشتری صورت گیرد.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.