این علما روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند که شهید سلیمانی یکی از عوامل پاک کردن تفرقه و جدایی بین شیعه و سنی در منطقه و سایر کشورهای اسلامی بود.

امام جمعه اهل سنت روستای تقرتپه بندرترکمن با تاکید بر اتحاد بیشتر شیعه و سنی بعد از شهادت سپهبد سلیمانی گفت: شهادت این سردار بزرگ اسلام سبب اتحاد بیشتر مردم منطقه شد.

آخوند عبدالجبار میرابی اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سبب بصیرت فهم و شعور و حضور پرشور مردم ایران شد.

این روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی وظیفه مسلمانان به ویژه علما و روحانیون شیعه و سنی آن است وحدت و همدلی را بیش از گذشته ترویج کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز گفت: آوازه سپهبد شهید سلیمانی در همه نقاط جهان طنین‌انداز است.

آخوند عبدالرحمان کر اظهار داشت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردم مسلمان کشورهای مختلف تاکید دارند که با قدرت بیشتر از جبهه مقاومت حمایت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران و عراق با حضور پرشکوه در آیین تشییع شهید سلیمانی و همراهان ایشان، جایگاه واقعی جبهه مقاومت را به جهانیان ثابت کردند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های شمالی نیز گفت: محبت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که ۲۱ سال فرمانده سپاه قدس بود در دل مسلمان جهان قرار داد.

حجت الاسلام علی خیرخواه اظهار داشت: ترور شهید سلیمانی حماقت آمریکا را ثابت و به اتحاد و انسجام در جهان اسلام منجر شد.

وی به مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در چندین شهر کشور و برگزاری مراسم‌های مختلف در ایران اشاره کرد و گفت: مردم با این حضور خود نشان دادند که همچون گذشته و حتی بیشتر از آن پای آرمان‌های این نظام و انقلاب خواهند ایستاد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در یک حرکت تروریستی در فرودگاه بغداد به همراه ۹ نفر از رزمندگان جبهه مقاومت به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.