به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خیرخواه، پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از مساجد شاخص کشور اظهارکرد: همکاری خوبی را بین هیئت امنا، امام جماعت، خادم و موذن در گلستان شاهد هستیم و امیدواریم که همه دست به دست هم دهند تا این مکان مقدس را با ورود مومنان پربارتر کنیم.

وی افزود: مسجد، محل و جایگاهی برای حضور امت اسلامی و اقشار مختلف مردم است و در این آیین از مساجد برتر و فعالان اجتماعی، قرآنی و سیاسی تجلیل می شود.

خیرخواه گفت: خوشبختانه آمار مساجد اهل سنت در استان بالا است و بیش از هزار و ۶۰۰ مسجد در گلستان برای جامعه برادران و خواهران اهل سنت وجود دارد که حضور خوبی هم در مساجد دارند.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه های مساجد داشتن کانون فرهنگی، پایگاه بسیج است که بتواند حضور نسل جوان را به مسجد تقویت کند.

خیرخواه تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) و همچنین امام راحل و رهبر معظم انقلاب به قشر جوان توجه می کردند بنابراین باید نسل جوان را بیش از پیش با مسجد آشنا کنیم زیرا این مکان محل امنی برای آنها است.

وی ادامه داد: بهترین و بیشترین محوریت به امام جماعت داده می شود و امام جماعت باید کسی باشد که بتواند باعث اجتماع و اشتراک بیشتر امت اسلامی در مسجد باشد.

خیرخواه اضافه کرد: امام جماعت شاخصه هایی دارد که یکی از آنها حسن خلق و خوش رفتاری با اقشار مختلف جامعه است، وی باید قبل از ورود مردم در مسجد حضور داشته تا به سوالات احتمالی مردم پاسخ دهد.

وی گفت: غیر از تقوا امام جماعت باید جاذبه و قدرت را داشته باشد که بتواند همه اقشار و مخصوصاً نسل جوان را به مسجد بکشاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.